رضا اردکانیان عصر پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وزارت نیرو و استانی از طرح آبرسانی به شهر بیرجند بازدید و روند اجرای آن را از نزدیک بررسی کرد.

عملیات انتقال آب از دشت مختاران به طول ۶۰ کیلومتر و اجرای هشت کیلومتر خطوط جمع آوری چاه‌ها شامل حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه در دشت مختاران است.

اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح ۹۵ میلیارد تومان برآورد شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

آبرسانی از دشت های محمدشهر و مختاران به شهر بیرجند به منظور تامین کسری آب شرب این شهر و مجتمع های روستایی واقع در مسیر خط انتقال در افق ۱۴۱۰ به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق حفر و تجهیز ۱۳ حلقه چاه به عنوان منابع تامین آب و خطوط جمع آوری از نوع فایبرگلاس (۵۰۰-۲۰۰) به طول تقریبی (۲۰) کیلومتر و خط انتقال به طول تقریبی (۷۵) کیلومتر شامل لوله‌های چدن داکتیل، فولادی و فایبرگلاس در اقطار ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر و یک مرحله پمپاژ با احداث مخازن جمع آوری و پمپاژ در دست اجراست.

چهار پروژه شامل آبرسانی از دشت مختاران به محمدشهر و سپس بیرجند، آبرسانی از سربیشه به بیرجند، تصفیه خانه آب و خطوط ارتباطی تصفیه خانه و مخازن آب شرب شهر بیرجند انجام شده یا در دستور کار است.

وزیر نیرو امروز (پنجشنبه) برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح آب و برق خراسان جنوبی وارد این استان در شهرستان طبس شد.

بازدید از نیروگاه زغال‌سوز در حال ساخت همزمان با آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از برنامه‌های سفر اردکانیان به این شهرستان بود.

وزیر نیرو در ادامه سفر یک روزه به خراسان جنوبی از طرح‌های آب و برق این استان در شهرستان‌های بیرجند و سربیشه نیز بازدید و چند طرح را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

آبرسانی به ۲۰ روستای خراسان جنوبی و ۱۶۵ طرح برق‌رسانی شهری و روستایی از جمله این طرح‌ها بود. 

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و شرکت در نشست جمع‌بندی با حضور مسئولان و مدیران صنعت آب و برق استان از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در این سفر یک روزه است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.