حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: موضع انسان باید بندگی خدا باشد نه بندگی طاغوت، لذا هر کسی به هر نحو مستقیم یا غیرمستقیم از طاغوت اطاعت کند در واقع مسخ شده است.

وی بیان کرد: در زمانه عجیبی قرار گرفته‌ایم؛ دوره آخرالزمان و فتنه‌های آخرالزمانی که پیغمبران و ائمه اطهار به آن خبر داده بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن با کمال بی حیایی در مقابل بی‌تفاوتی مسلمانان علیه اسلام ورود کرده است و امروز رسما ترامپ دیوانه از عربستان به عنوان گاو شیرده یاد می‌کند در حالیکه اینان نه تنها گاو شیرده و باربر هستند که مانند سگ گزنده انسان‌ها را می‌کشند.

وی اظهار داشت: اگر با چشم بصیرت نگاه کنیم قضایا روشن است و راه رشد، کمال، دین و عبودیت از راه فسق، فجور و ظلم جداست.

وی گفت: امروز به دلیل ارتباطات همه کره زمین نه تنها یک دهکده که به یک خانه تبدیل شده و دو جریان اسکبار و بی عدالتی و جریان عدالت خواهی در سطح کره زمین مشهود است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: برخی به اسم دین یا کفر، انواع حکومت‌ها، اسما و القاب در قطب استکبار، ظلم، تهدید، آدم کشی و بی‌عدالتی، کشورها را ویران می کنند و زنان و کودکان را می‌کشند، مردم را آواره کرده و برنامه سلطه بر جهان را دارند.

وی ادامه داد: این گروه وعده‌ای ندارد که به آن عمل کنند، بلکه بسان گرگ درنده‌ای هستند  که توصیف آنان در احادیث و روایات بسیار آمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در مقابل ظلم و استکبار، همانطور که در روایات وعده شده در آخرالزمان قطب عدالت‌خواهی در راستای عبودیت و بندگی خدا براساس اسلام نیز وجود دارد.

وی گفت: به عنوان نمادین آنچه در تجاوزاتی که غرب به سرکردگی آمریکای صهیونیست بین الملل و جنایت‌هایی که برای بشر بدترین مصایب را ایجاد کرده، امروز یک حرکت بین المللی و جهانی در حال رخ دادن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی از اربعین حسینی به عنوان نماد عدالت‌خواهی یاد کرد و گفت: باید مراقب باشیم چراکه ممکن است امروز به اسم‌ها، حزب‌ها، تشکل‌ها، گروه‌های مختلف و با سکوت، اخم، لبخند، مسایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سایر در جبهه حق یا باطل قرار بگیریم.

وی تاکید کرد: باید حواسمان باشد این چند روز زندگی را به درستی و در راه صحیح آن مدیریت کنیم چراکه بس آزمایش بزرگی است و شاید ناخودآگاه خود را در میدان دشمن دیدیم.

امام جمعه بیرجند افزود: چنانچه دشمن به جنگ سیاسی آمده اما حرکت، قلم و قلب ما به نفع جبهه دشمن است ما در میدان دشمن هستیم، اگر شیوه سیاسی ما همسوی با دشمن است جزو لشکر دشمن هستیم، اگر دشمن به جنگ اقتصادی آمده اما کم فروشی، زیاد فروشی و غیره داریم در میدان دشمن هستیم لذا بایستی زندگی را بر عبودیت بندگی خدا اداره کنیم.

وی تاکید کرد: مبادا با مادی پرستی و رفاه طلبی سر از جبهه دشمن در بیاوریم باید بدانیم عمل، گفتار، برخورد و سخن ما به نفع کدام جبهه تمام می‌شود لذا باید بصیرت داشته باشیم تا در آزمایش‌های آخرالزمانی زندگی خود را نبازیم همانطور که در ۴۰ سال گذشته از انواع آزمایش‌های رو سفید درآمده و انقلاب را در مقابل دشمن حفظ کردید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اینکه حسابگر زندگی ما خودمان باشیم یک سرمایه است چراکه امروز ستمگرانی به اسم اسلام قتل و غارت می‌کنند و ابزار کفار و مشرکان شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان از پشت دریا به اسم مسلمان دستور ظلم صادر می‌کنند و توسط خود مسلمان نماها کشورهای اسلامی را ویران می‌کنند و شکنجه‌گاه هایی برای مسلمان ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: با ظلم و ستم آل سعود به اسم مسلمان که وهابیت وحشی است و از اسلام بویی نبرده شهدای زیادی از جمله شهدای مکه در جمعه سیاه، شهدای منا و مردم مظلوم کشورهای یمن، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی داریم.

وی در ادامه سخنانش عید قربان را مظهر عبودیت و بندگی خدا توصیف کرد و گفت: تمامی تشکیلات نظام خلقت، مقدمه هستند که نتیجه آن باید عبودیت باشد زمین و آسمان و هرآنچه بین زمین و آسمان است و برای انسان خلق شده مقدمه هستند.

امام جمعه بیرجند افزود: غالبا ندانسته براساس یک عُرف غلط عبودیت به نماز، روزه، حج و سایر خلاصه می‌شود آن‌هم با کیفیت های مردود، حال آنکه مطلب فقط نماز خواندن، روزه گرفتن و حج رفتن نیست بلکه وقتی هدف اصلی انسان در خلقت عبودیت است یعنی تمام لحظات عمر از وقتی ممیز یا مکلف است باید در بندگی خدا مصرف شود.

وی بیان کرد: اگر انسان با خودساختگی و با دید عرفان زندگی خود را تنظیم کند حتی خواب و خوراک وی عبادت محسوب می‌شود یا اینکه هر قدمی که برمی‌دارد و هر تصمیمی که می‌گیرد عبودیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنچه مهم است بصیرت در دین است که باید در زندگی چند روزه دنیا مدیریت درستی داشته باشیم زیرا خلقت انسان فقط برای نماز و روزه نیست و اینها بخش کوچکی از عبادت هستند.

وی اظهار داشت: تصور نکنیم خدا به نماز و روزه ما نیاز دارد خیر، بلکه انسان‌ها نیاز به عبودیت و بندگی خدا دارند لذا اگر با دقت و علمی به آنچه عبادت خدا می‌گوییم نگاه کنیم عبادت برنامه‌ای از ربوبیت خدا برای انسان هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: افرادی که از بندگی خدا دست می‌کشند تصور نکنند از پرستش خارج می‌شوند بلکه تنها پرستش حق را رها و پرستش باطل را اختیار می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی انسان پرستش خدا را بی‌خیال می‌شود به موضوع یا مساله‌ای مانند پول، مال، دنیا، ثروت اندوزی، شهوت، حتی لباس عشق می‌ورزد که از نظر تحلیل علمی غلط است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: افرادی که حقوق مردم را می‌ربایند و هرگز سیر نمی‌شوند و تفکر قارونی دارند حس پرستش دارند اما به دلیل نپرستیدن حق دچار پرستش یک نوع باطل شده‌اند.

وی اظهار داشت: نپرستیدن حق سبب شده امروز دنیا پر از انواع بت خانه‌های پول، ریاست، مال، شهوت و غیره شود درست مانند انسانی که دریایی از آب دارد اما تنها چند لیوان آب از آن نیاز دارد که بنوشد.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: مدیریت زندگی به معنای استفاده و مصرف به اندازه نیاز انسان است همچنین مدیریت زندگی در عبودیت و بندگی خدا مهم است در حالیکه برخی خدا را رها کرده و به دنبال پول، شهرت و حزب می‌روند و هر گناهی را به گردن می‌گیرند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.