حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: موقعیت استراتژیکی و نظامی جمهوری‌ اسلامی ایران در دهه ۹۰ بسیار متفاوت از دهه‌های ۵۰ و ۶۰ است، دشمنی که نتوانست مقابل ایران ۴۰ سال گذشته بجنگد توان جنگیدن با موقعیتی جدید را ندارد.

وی گفت: ایران دهه ۵۰ کشوری عاری از هرگونه تجهیزات نظامی بود و جوانان کشورمان فقط با اراده توحیدی در مقابل جهانی متحد ایستادند اما امروز با تقویت مباحث نظامی و امنیتی بر روحیه مقاومت و ایثار نیروهای انقلابی هم افزوده شده است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: شهید حججی‌ها برد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مستحکم کردند که بدون شک گزینه‌های نظامی دشمن در مقابل روحیه و فرهنگ توحیدی جوانان غیور ایرانی ناچیز است.

وی با بیان اینکه جنگ میان فرهنگ توحیدی و استکباری مهمترین جنگ جامعه جهانی است تصریح کرد: امروز از بین بردن فرهنگ توحیدی مهمترین تلاش استکبار جهانی است زیرا این فرهنگ منافع آنها را در سطح جهان به خطر می‌اندازد.

حجت الاسلام مختاری گفت: استکبار جهانی با ضعیف جلوه دادن دستاوردهای نظام و انقلاب می‌خواهد فرهنگ دینی و انقلابی جوانان را تضعیف کند و بگوید که در ۴۰ سال گذشته حاکمیت فقط به دنبال قدرت شخصی بوده است اما آرزوی اینکه ریشه‌های انقلابی در این خطه از مرز و بوم خدشه دار شود را به خاک خواهند برد.

فرهنگ اساس خوشبختی و بدبختی است

وی ادامه داد: فرهنگ اساس تمامی خوشبختی و بدبختی‌های مردم در جامعه است که قرارگیری مردم در فرهنگ توحیدی و استکباری میزان خوشبختی و بدبختی‌ها را نمایان می‌سازد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: فرهنگ توحیدی برگرفته از اسلام ناب محمدی است اما فرهنگ استکباری برگرفته از مواضع شیطانی است که امروز ترامپ و وفادارانش دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگیری در فرهنگ توحیدی برای جمهوری اسلامی ایران افتخاری بزرگ است افزود: تداوم این فرهنگ نیازمند مواظبت است و فرهنگ توحیدی باید در زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی جا پیدا کند.

وی اظهار داشت: فرهنگ توحیدی ریشه در عقل و فطرت دارد اما فرهنگ استکباری دنبال کننده شهوت و جهالت است.

حجت الاسلام مختاری افزود: اخلاق و عقلانیت جدانشدنی فرهنگ توحیدی است اما فرهنگ استکباری جز تزویر و خشونت و تحریم به چیزی فکر نمی‌کند.

وی بیان کرد: فرهنگ توحیدی تربیت کننده انسان‌هایی شایسته است اما افرادی همچون ترامپ، جانسون، رضاخان و یزیدها در فرهنگ استکباری رشد پیدا می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند کنترل غرایز را تنها راه رسیدن به اخلاق انسانی عنوان کرد و گفت: آرامش جز با فرهنگسازی اخلاق انسانی و اسلامی محقق نمی‌شود و تمام فساد و بی‌اخلاقی‌هایی که در طول زمان رخ داده برگرفته از هواهای نفسانی است.

وی جنایت استنکبار جهانی در هیروشیما و ناکازاکی را از مهمترین بی اخلاقی‌ها ذکر کرد و افزود: امروز بشر مسلح به موشک و بمب‌افکن‌هایی است که اگر نفس کنترل نشود کره خاکی نابود خواهد شد.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: وقتی نفس انسان قوی نباشد علم و قانون کارایی نخواهد داشت زیرا قانون با مجرم برخورد می‌کند و در مقابل غریضه ناتوان است.

وی گفت: امیدواریم با بصیرت و ایمان، فرهنگ توحیدی بیش از پیش در جامعه قوت یابد که این مسیر روز به روز توطئههای دشمن را یکی پس از دیگری خنثی خواهد کرد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.