مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: حج، فرهنگ کمک به دیگران است که خوشبختانه حجاج استان نیز در این زمینه گام‌های خوبی را در راستای کمک به سیل زدگان و نیز در خصوص امورات عام المنفعه از قبیل مدرسه سازی و مراکز شیمی درمانی برداشته‌اند.

ابوالفضل نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: زائران در حال حاضر وضعیت قابل قبولی دارند.

وی ادامه داد: زائران استان در مدینه به مدت پنج روز اقامت داشته و بعد از زیارت اماکن متبرکه مدینه، محرم شدند و به سمت مکه حرکت کردند و در حال حاضر تمامی حجاج ایران در مکه به سر می‌برند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: زائری از کاروان طبس که بانویی 57 ساله بود، متاسفانه به دلیل ایست قلبی در مسیر فوت شده و در همان عربستان نیز دفن شد.

نوفرستی افزود: یک زائر از شهرستان سرایان نیز در مسیر دچار سکته قلبی شده که با پیگیری‌های به موقع و انتقال به بیمارستان و همکاری لازم بین پزشکان ایران و عربستان، سریعا عمل شده و در حال حاضر وضعیت عمومی خوبی دارند.

وی تصریح کرد: گرمای هوا در این فصل عربستان طبیعی است اما سازمان حج و زیارت تدابیری را اندیشیده‌اند که با استفاده از بهترین سیستم‌های حمل و نقل موجود در عربستان، هتل‌های مناسب و خیمه‌های مجهز به کولر، مشکلی برای زائران خانه خدا ایجاد نشود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در مورد تاثیر حج بر زندگی معنوی و سبک زندگی اسلامی مسلمانان، خاطرنشان کرد: حج یکی از اعمال و مناسکی است که در دین اسلام وارد شده و تاکید شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.