مهدی صفوی‌نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتمام مجتمع‌ها و تکمیل ۶ پروژه آبرسانی تک روستایی خارج از محدوده مجتمع‌ها، با اعتبار مورد نیاز ۶۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات و برنامه‌های بلند مدت این شرکت است.

وی بیان کرد: پارسال برای تامین منبع آب پایدار روستاهای استان ۱۱ حلقه چاه آب شرب حفر و تجهیز شد که از این تعداد پنج حلقه چاه اصلی با دبی ۳۴ لیتر بر ثانیه و ۶ حلقه چاه رزرو با دبی ۷۴ لیتر بر ثانیه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: به طور میانگین اکنون آب شرب ۴۴۷ روستا با جمعیت ۵۵ هزار و ۵۸۲ نفر از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر دما و میزان مصرف آب، این تعداد به بیش از ۵۰۰ روستا نیز افزایش می‌یابد.

صفوی‌نژاد تاکید کرد: با آغاز فصل گرما و افزایش تنش آبی در روستاها، حجم حمل آب و تعداد سرویس آبرسانی سیار به ۲ برابر متوسط ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

وی شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب را ۷۴.۳۴ و شاخص برخورداری را  ۹۲.۸ درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع ۹۶۱ آبادی در سطح استان (بالای و زیر ۲۰ خانوار) با جمعیتی معادل ۲۷۶ هزار و ۵۷۹ نفر تحت پوشش شبکه‌های آبرسانی روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۳۱ هزار و ۴۱۳ فقره انشعاب فعال مشترکان در استان افزود: تاسیسات آبرسانی روستایی استان شامل چهار هزار و ۲۸۰ کیلومتر خط انتقال، سه هزار و ۵۳۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۹۶۸ باب مخزن ذخیره با حجم  ۱۲۰ هزار و ۳۵۸ مترمکعب است. 

وی نشت‌یابی و کشف اتفاق در شبکه‌های آبرسانی را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت این شرکت دانست و گفت: پارسال با خرید تجهیزات نشت‌یابی و راه‌اندازی اکیپ میدانی ۶۰ کیلومتر خط انتقال، ۳۲۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰۵۰ فقره انشعاب آب مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۲۶۶ مورد نشت نامرئی کشف و رفع شد.

صفوی‌نژاد ادامه داد: همچنین پارسال ۱۱ دیزل ژنراتور با قدرت ۶۱۵.۵ کیلو ولت آمپر برای استفاده در موارد قطع برق و مشابه آن در سطح منابع تامین آب مهم و حیاتی نصب شد.

وی بیان کرد: پایش مشترکان برای شناسایی و برخورد با مشترکان غیرمجاز و ارایه اخطار به مشترکان پرمصرف به منظور مدیریت و رعایت الگوی مصرف از دیگر اقدامات در راستای برنامه‌های کوتاه مدت مقابله با تنش آبی در روستاهای استان است.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.