نورالله تیموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در سطح روستاهای این استان با جمعیتی افزون بر 53 هزار نفر هزینه شده است.

وی افزود: 280 کیلومتر خطوط انتقال (تعویض و احداث)، 90 کیلومتر شبکه توزیع، 15 مورد مخزن ذخیره، 14 ایستگاه پمپاژ، احداث ساختمان آزمایشگاه و 12 کیلومتر خطوط برق از جمله اقدام های انجام شده در مدت یاد شده (سال 92 تاکنون) برای آبرسانی به روستاهای استان است. 

تیموری با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، یادآور شد: اعتبار مصوب ملی برای این شرکت در سال جاری 570 میلیارد ریال بوده است که با تخصیص کامل در زمینه آبرسانی ، مشکلات مربوط به سیل و بحران هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام شاخص بهره مندی روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را نزدیک ۸۰ درصد بیان کرد و گفت: بر همین اساس هم اینک بیش از ۱۳۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان (۸۰ درصد) از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند. 

وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تاکید کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به بالای ۹۹ درصد رسیده است. 

تیموری از اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای باقی مانده خبر داد و گفت: آبرسانی به ۵۵ روستای ایلام امسال عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام ادامه داد: با بهره برداری از این تعداد روستا در شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، بدره، دهلران، چرداول و مهران بیش از چهار هزار نفر از جمعیت روستایی ایلام از نعمت آب شرب بهره مند می شوند. 

به گزارش ایرنا، هم اینک ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند. 

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.