نظر افضلی شامگاه دوشنبه در دیدار رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و همواره صادرات این استان علم، فرهنگ و ادب بوده است. 

وی با اشاره به استان شدن خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۳ اظهار داشت: این موضوع با شروع خشکسالی همزمان شد در حالی که  اقتصاد مردم مبتنی بر کشاورزی بوده و اقتصاد صنعتی کمتر در این منطقه شکل گرفته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی بین ۲ استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان قرار گرفته و مشکلات و سختی‌ها آنچنان که باید و شاید به مسئولان اصلی نظام منتقل نمی‌شود. 

وی افزود: علیرغم ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، امن‌ترین استان هستیم که نشان از نجابت و غیرت مردم کویری دارد. 

افضلی آبرسانی به روستاها را نیازمند بازنگری دانست و گفت: ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود در صورتی که با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌توان مجتمع‌های آبرسانی را ایجاد کرد.
 
وی توجه به زیرساخت‌ها، آبرسانی و اشتغال روستاهای خراسان جنوبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح پرورش شتر از مرحله تولید تا مصرف اگر حمایت شود، بستر خوبی برای اشتغال است چرا که ۱۵۰ نفر از ۱۲ کیلومتر حوزه انتخابیه بنده برای خوشه چینی به قزوین سفر می‌کنند. 

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۵ حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان نهبندان کوچ کرده‌اند لذا نگهداشت جمعیت در استان امنیتی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی برخی اقدامات از جمله سدسازی را اقدامی مناسب برای ماندگاری جمعیت دانست و اظهار داشت: با احداث سد خاکی در بالادست دو روستای بخش درح سربیشه، شادی و شعف در چشم مردم این روستاها دیده می‌شود. 

وی با بیان اینکه باید حرکتی به صورت خیزش اشتغال توسط تمام ارگان‌ها ایجاد شود گفت: پتانسیل‌های زیادی از جمله زرشک، زعفران و معادن داریم که اگر اقداماتی با برنامه و مطالعه انجام شود، چهره استان تبدیل به استان‌های پیشرفته می‌شود.

افضلی گفت: سال‌ها منتظر سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به خراسان جنوبی هستیم و امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای استان باشد.

«محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پیگیری استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز (دوشنبه) برای افتتاح چند طرح و امضای تفاهم‌نامه وارد این استان شد.» 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی و بنیاد زائر استان نیز در این نشست خواستار کمک برای تکمیل زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد شد و گفت: یک هزار زائر نیازمند استان به دلیل کمبود مکان در صف اعزام به مشهد هستند.

موسی جوینده با بیان اینکه عیار اعتقاد مردم خراسان جنوبی به نظام بالاترین عیار است افزود: ولایت مداری و اهمیت به ائمه از دیگر ویژگی‌های بارز مردم استان است. 

وی با اشاره به اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر اولی از خراسان جنوبی به مشهد مقدس در سال گذشته بیان کرد: ساخت مکانی در ۹ طبقه با ظرفیت ۵۰۰ نفر در دستور کار است که برای حدود ۳۰ نفر اشتغالزایی می‌کند. 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی هم گفت: باید اول بررسی کرد مساله اصلی و اساسی محرومیت در استان چه است. 

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: اگر بتوانیم ریشه‌ها را شناسایی کنیم آن وقت محرومیت به معنای واقعی رفع خواهد شد. 

وی گفت: علیرغم اقدامات خوبی که دولت انجام داده اما در حال حاضر آب مهم‌ترین مسئله اساسی خراسان جنوبی است که باید به طور ریشه‌ای چاره‌اندیشی شود.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.