استاندار خراسان جنوبی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و ملی در راستای جبران عقب‌ماندگی زیرساختی شمال شهربیرجند اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان، شب گذشته 5 تیر، در دیدار با مردم کمتربرخوردار شمال شهر بیرجند اظهار کرد: فاصله شمال شهر بیرجند و جنوب شهر از لحاظ امکانات کاملا مشهود است که امیدواریم با ظرفیت‌های ملی این مشکلات تفریحی، درمانی و غیره حل خواهد شد.

وی افزود: شمال شهر بیرجند از جمله مناطقی است که بیشتر عقب افتادگی آن از نظر زیر ساخت‌ها است و تلاش ما مبنی بر آن خواهد بود که از ظرفیت‌های ملی برای حل مشکل زیر ساخت‌ها استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام منطقه بودجه اختصاص داده شده است و تا هفته دولت این پروژه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

معتمدیان ادامه داد: بخش قابل توجهی از بودجه شهر بیرجند در راستای کمک به پروژه‌های شمال شهر تخصیص داده شده است و همچنین برای پروژه‌های ورزشی از ظرفیت‌های ملی استفاده کرده‌ایم.

وی بیان کرد: برای نوسازی مدارس پروژه‌های خوبی آغاز شده و از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و بنیاد برکت و مستضعفان برای کمک به این مناطق استفاده کرده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌هایی که در حال تکمیل بوده و یا عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می‌شود، افزود: اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب در شمال شهر بیرجند که حدود 23 کیلومتر نیاز به بازسازی دارد، یکی از این پروژه‌ها است که با انجام این پروژه 92 هزار متر مکعب صرفه جویی خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به ساخت مخزن دو هزار متر مکعبی شمال شهر برای جبران کم آبی منطقه شمال شهر بیرجند، تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های توسعه شبکه آب و فاضلاب شهری تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هنرستان 15 کلاسه منطقه الهیه در مهر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، افزود: ساخت مدرسه 12 کلاسه را نیز در سایت 25 هکتاری باقریه آغاز خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پایگاه خدمات اجتماعی در محله کارگران در هفته دولت آغاز شده و تا مدت یک سال به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: مرکز فرهنگی هنری محله کارگران در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد و تا سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.

معتمدیان تصریح کرد: احداث 80 واحد مسکن نیازمندان در منطقه الهیه آغاز خواهد شد، تاهفته دولت 4 پایگاه بهداشتی در شمال شهر به بهره برداری خواهد رسید که یک مورد آن در منطقه الهیه خواهد بود، در خیابان نرجس زمینی که در مجاورت مسجد است ظرف مدت یک سال برای ساخت کتابخانه مورد بهره برداری خواهد گرفت.

معتمدیان گفت : برخی امکانات در این مناطق وجود ندارد از جمله بانک که با شورای هماهنگی بانک‌ها حتما ارتباط برقرار خواهیم کرد و بانک‌هایی که آمادگی داشته باشند می‌توانند شعبه‌ای در این مناطق افتتاح کنند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اراضی بلاتکلیف در شهر بیرجند چهره زشتی به شهر داده که باید سازمان‌هایی که مالک این زمین‌ها هستند، تعیین تکلیف کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.