حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: برکات نماز جمعه در مقوله‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: نمازجمعه میعادگاه یاری کنندگان امام عصر (عج) است و پویایی این مسیر پس از چهل سال بیانگر مردمی همراه با ولایت است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: مردم ایران هرجا که نیاز بوده همراه امام و ولایت ایستاده اند و همانطور که امام (ره) گفت این مردم از مردم حجاز و کوفه در عصر پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) برترند.

وی نمازجمعه را محل همبستگی توصیف کرد و افزود: مردم در سال‌های اخیر نشان داده‌اند با تمامی امکاناتی که دشمن به کار می‌گیرد اما همچنان پیرو ولایت در میدان حاضر بوده و حماسه آفریده‌اند.

حجت الاسلام رحیم آبادی اظهار داشت: نمازجمعه نماد بیعت با امام زمان است و طبق قرآن خداوند ۱۰۰ درصد از نمازگزاران حاضر در نمازجمعه راضی می شود در حالی که رضایت الهی برگرفته از بیعت بالاتر از توبه است.

وی بیان کرد: ۲ رکعت از نمازجمعه به خطبه ها اختصاص داده شده که اهمیت خطبه ها را می رساند زیرا این خطابه میزان بصیرت اسلامی را بالا می‌برد و حضور نمازگزاران قبل نمازجمعه از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.

 مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نمازجمعه نقطه پایان بسیاری از فتنه‌های ایجاد شده از اول انقلاب تاکنون بوده که به سخنرانی مقام معظم رهبری پس از فتنه ۸۸ به عنوان قوی‌ترین نقطه پایان‌ها می توان اشاره کرد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.