معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ۴۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت با معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای استان، از آموزش‌های تخصصی بهره مند و در رشته‌های مختلف مهارت کسب کرده‌اند .

سید رضا حسینی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: ابتدای سال‌ جاری ۴۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: مهارت آموزی به مددجویانی که مستعد اشتغال هستند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا زمینه‌های توانمندی و خوداتکایی آنان فراهم شود .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته امداد با ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای، مددجویان را از طریق موسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی می‌کند تا مشغول به کار شوند.

حسینی افزود: کمیته امداد همچنین از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی نیز برای آنان فرصت شغلی مناسب و پایدار ایجاد می‌کند .

وی به برگزاری   کارگاه‌های آموزشی بر اساس علاقه و استعداد مددجویان اشاره و تصریح کرد: مددجویان پس از فراگیری مهارت‌های لازم می‌توانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و به استقلال اقتصادی دست یابند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: اصولی ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آن‌ها است و برنامه کمیته امداد برای آموزش   مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعدادسنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی   است.


حسینی خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۸۸ نفر در دوره‌های مقدماتی، ۱۷۶ در پایدارسازی و توسعه، ۸۶ نفر در آموزش‌های مهارتی شرکت کردند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.