به گزارش ایرنا سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست بررسی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: بنیاد مسکن عملیات آواربرداری را با جدیت بیشتری انجام دهد و بانک ها هم همکاری لازم را با دستگاه ها داشته باشند.
وی گفت: مدیریت بحران هرچه زودتر تفاهم نامه های لازم را با دستگاه هایی همچون کمیته امداد، بنیاد مسکن و امور روستایی برای تسهیل در کار تنظیم کند و نامه ای برای ارسال به رئیس بنیاد مستضعفان مبنی بر تامین بخشی از مصالح موردنیاز با امضای استاندار تنظیم شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قنوات به عنوان حیات روستاها با جدیت مورد توجه قرار گیرد و قنات هایی که بر اثر سیل دچار مشکل شده اند هرچه سریعتر توسط دستگاه های ذیربط تعیین تکلیف شوند و اگر برای تامین مالی نیازمند نامه نگاری با وزیر باشد در اسرع وقت نامه مربوطه آماده تا با امضای استاندار ارسال شود.
وی گفت: راهداری با توجه به مشکلات مربوط به جاده ها شیفت های کاری را افزایش دهد تا مشکلات مربوط به جاده های استان حل شود.
میرجعفریان با بیان اینکه دستگاه ها در اخذ انشعابات رایگان برای سیل زدگان تلاش کنند افزود: یکی از مهمترین راه های کاهش آلام مردم و حل مسایل حضور میدانی مسئولان به مناطق حادثه دیده است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پیگیری های لازم برای کمبود ماشین آلات راهداری با وزیر کشور صورت گرفته است گفت: قول های مساعدی در این زمینه گرفته شده که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.
میرجعفریان تاکید کرد: هیچگونه مشکلی برای پروانه های ساختمانی در مناطق سیل زده نباید وجود داشته باشد زیرا شرایط جوی در این استان متفاوت است و در صورت تعویق مردم در گرما دچار مشکل می شوند.
وی ادامه داد: طبق دستور مقام معظم رهبری دستگاه ها می توانند برای تامین منابع مورد نیاز از محل جابه جایی اعتبارات دستگاه ها بهره مند شوند که دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی برای احیای قنوات باید از این ظرفیت استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه های عضو در کارگروه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خراسان جنوبی باید در مدت 2 هفته از نحوه خدمت رسانی گزارش دهند.
در این نشست اعلام شد که سیل فروردین ماه امسال به 526 واحد مسکونی و 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خراسان جنوبی خسارت وارد کرد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.