به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی روز یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی افزود: ابتدای سال استاندار برای اجرایی شدن فرمایشات رهبری در حوزه اقتصادی دستوری صادر کردند تا برنامه راهبردی با محورهای اولویت دار به دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی ابلاغ شود.
وی ادامه داد: حوزه اقتصادی استانداری نیز با الهام از تاکیدات وزارت کشور، فرامین و برنامه ها و ادامه نقشه راهی که توسط استاندار اقدام شده نسبت به بومی سازی مطالبات اقدام و با همکاری دستگاه های اجرایی این حوزه برنامه مدونی در استان تدوین کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: پیگیری مسایل و مشکلات طرح های نیمه تمام و همچنین واحدهای تولیدی مشکل دار از جمله اولویت های حوزه اقتصادی خواهد بود تا در راستای تکمیل و حل مشکلات واحدهای تولیدی قدم های مثبتی برداشته شود.
وی اضافه کرد: استفاده بهینه از محصولات و تولیدات استان به جای خام فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده و درآمد بیشتر از طریق فرآوری به ویژه اینکه در استان در حوزه محصولات معدنی، کشاورزی و دامی که شهره عام و خاص است مورد توجه قرار خواهد گرفت.
عابدی، دخیل کردن سازمان های سرمایه گذار از جمله ایمیدرو، ایدرو، بنیاد برکت، شستا، بنیاد مستضعفان، آستان قدس و سایر را از دیگر اولویت های اقتصادی استان دانست.
وی گفت: امید است با توجه روابط جامع و کامل مدیریت عالی استان با سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها در کلان کشور این موفقیت سال 98 نصیب استان شود.
وی از اولویت بندی طرح های سرمایه گذاری در استان بر اساس پتانسیل ها و مزیت ها خبر داد و افزود: تمامی علما و فضلای مدیریت بر این باورند که بالاترین سرمایه در هر سازمان نیروی انسانی آن است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر قرار است اقدامی از جانب نیروهای اقتصادی در راستای تداوم اقتصاد صورت بگیرد نیاز به آموزش داریم که باید متناسب با بازار کار در استان و کشور باشد که این موضوع نیز در سرلوحه امورات حوزه اقتصادی استان قرار خواهد گرفت.
وی بر استفاده درست و به هنگام از اسناد بالادستی در توسعه سرمایه گذاری و رونق تولید تاکید کرد و یادآور شد: اسنادی مانند قانون بودجه 98 ، قانون رفع موانع تولید و برنامه ششم توسعه مدنظر حوزه اقتصادی استان خواهد بود.
عابدی یکی دیگر از اولویت های حوزه اقتصادی استان را معرفی مناسب ظرفیت ها و پتانسیل های استان برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: همچنین استفاده از ظرفیت و توان پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان، تلاش در جهت فعال کردن تمامی بازارچه های مشترک مرزی و نظارت دقیق و مستمر بر وضعیت بازار از دیگر اولویت های اقتصادی استان خواهد بود.
در نشست شورای اداری در احکامی جداگانه از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد حسینی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، ناصر خوش خبر به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سیدکمال الدین میرجعفریان به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی معرفی شدند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.