محمد علی طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فضای مجازی فرصت مناسبی برای آموزش مطالب مختلف اجتماعی و درسی است که باید معلمان از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنند.
وی با اشاره به شروع آموزش سواد رسانه از دوره متوسطه افزود: به نظر می رسد این آموزش باید از مقاطع ابتدایی شروع شود تا دانش آموزان نحوه مراقبت از خود در فضای مجازی را بهتر یاد بگیرند.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بر آموزش صحیح مفاهیم و استفاده درست از فضای مجازی توسط معلمان تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از فضای مجازی نه تنها برای دانش آموزان تهدید نیست بلکه یک فرصت طلایی نیز محسوب می شود.
وی یادآور شد: لازمه عصر ارتباطات استفاده از فضای مجازی است اما نحوه این استفاده نیز اهمیت دارد.
طالبی ادامه داد: فضای مجازی بستر مناسبی برای کسب درآمد، کارآفرینی و حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی بوده اما پیش شرط آن فراگرفتن نحوه استفاده صحیح است.
وی با تاکید بر اینکه معلمان نباید در مواجه با استفاده دانش آموزان از فضای مجازی رویکرد سلبی نشان دهند گفت: البته در این خصوص نمی توان برای همه افراد یک نسخه واحد ارایه کرد و مشخص نمود که چه سن خاصی یا ساعت مشخصی بهترین زمان استفاده از فضای مجازی خواهد بود.
این دکترای جامعه شناسی فرهنگی ادامه داد: آموزش و استفاده از فضای مجازی یک ضرورت است و اگر افراد از این فضا نتوانند به درستی بهره بگیرند در زندگی آینده خود دچار مشکل خواهند شد.
وی ارایه مشاوره به دانش آموزان را یک راهکار برای کاهش آثار سوء فضای مجازی دانست و گفت: در این زمینه نیز باید از مشاوران کارآمد و مجرب استفاده کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.