رضا سلم آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمید حاجی عبدالوهاب هفته گذشته در سفری به خراسان جنوبی و در دیدار های متعدد با مسئولان استانی رایزنی های لازم برای راه اندازی کانون خیران کارآفرین و اشتغال را انجام داد.
وی افزود: این کانون در چارچوب نظام جذب خیران و کارآفرین طراحی ‌شده است و کارآفرینان به ‌عنوان نخبگان حوزه کسب‌ و کار در محوریت فعالیت های کانون قرار خواهند داشت.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به تجربه راه اندازی کانون خیران کارآفرین در چند استان ادامه داد: تجربه نشان داد که این کانون ها موجب افزایش هم‌افزایی بین کارآفرینان فعال در استان‌ها شده و برکات و نتایج ارزشمند آن در حوزه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نصیب دو دهک پایین جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به نحوه فعالیت کانون خیران کارآفرین اشتغال گفت: شناسایی کارآفرینان واقعی به خصوص کسانی که در شرایط بد اقتصادی همچنان بنگاه های اقتصادی خود را فعال نگه داشتند، گام نخست در اجرا و پیاده ‌سازی این مدل است.
سلم آبادی بر بهره‌ گیری از ظرفیت و تجربه خیران کارآفرین در عرصه اشتغال تأکید کرد و افزود: امیدواریم با راه‌ اندازی این کانون در استان خراسان جنوبی بتوانیم از تخصص کارآفرینان در جهت ایجاد فرصت‌ های شغلی پایدار در بین خانوارهای تحت حمایت بیش از گذشته گام برداریم.
وی ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار و 804 فرصت شغلی در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع‌ دستی، فعالیت‌ های صنعتی، معدنی و خدمات با اعتبار 51 میلیارد و 244 میلیون تومان برای توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت ایجاد و راه‌ اندازی شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی همچنین به تولید 894 تخته فرش دستبافت اشاره کرد و افزود: این فرش ها با متراژ چهار هزار و 781 مترمربع توسط مددجویان تحت حمایت به ارزش سه میلیارد و 31 میلیون تومان بافته شده است.
وی یادآور شد: اجرای فرصت‌ های شغلی در بین خانوارهای تحت حمایت، نقش مؤثری برای توانمند سازی مددجویان داشته است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.