احمد بخشی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه بخش علمی نخستین همایش بین المللی بیابان لوت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این بیانیه، دبیرخانه همایش در دانشگاه بیرجند تاسیس می شود.
وی افزود: دومین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت نیز سال 1400 در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.‌
قائم مقام رئیس همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت با بیان اینکه در بیانیه پایانی همایش بر ایجاد ارزش افزوده از بیابان تاکید شد گفت: تلاش بر نگهداشت و حفاظت میراث طبیعی بیابان لوت نیز از نکات دیگر در این بیانیه بود.
وی ادامه داد: توسعه بیابان لوت بر پایه گسترش جوامع محلی، ایجاد روش های آموزشی و پژوهشی برای مردمان حاشیه و ساکنان بیابان لوت، حمایت از بومگردی ها و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز در پایان این همایش به عنوان محورهای بیانیه قرائت شد.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت روز گذشته (چهارشنبه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.
آیین افتتاح این همایش 2 روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز شد.
همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت « فرصت های محلی و بین المللی» 2 بخش دارد که بخش علمی همایش روز چهارشنبه در دانشگاه بیرجند برگزار شد و بخش دوم آن بازدید از بیابان لوت است که به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنجشنبه ( 12 اردیبهشت) انجام خواهد شد.‌
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.