به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز روز پنجشنبه در آیین رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت روز ارتش افزود: اندیشه خودکفایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 با الهام از هدایت امام خمینی(ره) و با دستور مستقیم حضرت آیت الله خامنه ای که نماینده امام (ره) در ارتش بودند شکل گرفت که امروز به درختی تناور و پر از ثمرات افتخارآمیز تبدیل شده است.
وی ادامه داد: ملت ما تاکنون فراز و فرودهای بی شمار تاریخی را گذرانده اما به خوبی ثابت کرده که با پیروی از رهبری معظم انقلاب که الگوی آزادی، عدالت خواهی و استکبار ستیزی است در همه عرصه ها موفق و پیروز است.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی یادآور شد: پیام جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای همسایه صلح، دوستی و ثبات منطقه ای است اما فرزندان رهبری در ارتش ولایی و مکتبی همانند دیگر برادران ما در نیروهای مسلح در مقابل بدخواهان به مرزهای کشور همانند مشتی آهنین و یا به تعبیر قرآن کریم بنیان مرصوص هستند.
وی اظهار داشت: امروز پیچیده ترین تسلیحات را می سازیم، ارتش با استفاده از تجربیات دفاع مقدس و تحولات گوناگون که در سال های اخیر در منطقه ما رخ داده یک ارتش خودباور، مقتدر، مومن تبدیل شده است و به عنوان مشت آهنین ملت ایران و نظام در کنار سایر نیروهای مسلح اجازه نمی دهد راهبرد مقاومت هوشمندانه انقلاب اسلامی تحت تاثیر اندیشه شیطانی و ماجراجویانه آمریکا و متحدان غربی و عربی کاخ سفید آسیب ببیند.
امیر سرتیپ دوم پرویز گفت: امروز ماموریت ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مضاعف شده چون دشمن شکست خورده با تکیه به زور به میدان آمده تا معادلات جهانی را به نفع عده محدودی سرمایه دار بی فرهنگ رقم بزند.
وی افزود: نامگذاری دقیق و با مفهوم رونق تولید توسط مقام معظم رهبری در سال جاری و تاکید ایشان به نکته اساسی و سرنوشت سازی به عنوان تولید برای خنثی سازی همه نقشه ها و فریب کاری های دشمن هوشمندانه ترین کار ممکن است و ما به عنوان نیروی مسلح با تولید امنیت نقش کلیدی خود را در خصوص رونق تولید و کسب وکار در فضای آرام مثل همیشه ادامه می دهیم.
وی اظهار داشت: مجموعه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان جنوبی به همراه ملت غیور ایران اسلامی اقدام ننگین و شکست خورده آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم می کنیم و یک بار دیگر هم صدا با ملت ایران اعلام می کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: شیطان بزرگ با تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تروریست نامیدن این نهاد انقلابی نهایت دشمنی و خباثت خود را با ملت اسلامی نشان داد.
وی گفت: آمریکا صلاحیت ندارد که یک نهاده برآمده از قانون اساسی یک کشور را تروریست بخواند، سپاه یکی از دستاوردهای ملت بزرگ ایران و برآمده از متن ملت و بر اساس اصل 150 قانون اساسی یکی از نیروهای پرقدرت و پرتوان در کنار ارتش جمهوری اسلامی است.
همزمان با 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان مرزی خراسان جنوبی رژه رفتند.
این آیین در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم در بلوار پاسداران بیرجند برگزار شد.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.