محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاران ما در این اداره هم اکنون در حال کار هستند و با این وجود نیروهای راهداری آمادگی دارند با سیلی که احتمال وقوع آن است، رو به رو شوند.
وی گفت: در مجموع راه های شهرستان طبس 396 آبنما داریم که از این تعداد 52 آبنما در مسیر طبس به اصفهان و 59 آبنما نیز در مسیر عشق آباد به بردسکن است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس در خصوص برنامه سازمان راهداری برای حذف آبنماها اظهار داشت: هر سال این سازمان برای حذف آبنماها اعتباری قرار می دهد که امسال بالغ بر یک میلیارد تومان برای حذف آبنماهای مسیر بردسکن و حذف دو آبنما در مسیر اصفهان گذاشته شد.
وی گفت: در مسیر بردسکن بالغ بر 75 آبنما وجود داشته که اکنون به 59 آبنما کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در سه سیل اخیر بالغ بر 200 میلیارد ریال خسارت به جاده های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان طبس وارد شده است و این میزان خسارات در چند سال اخیر بی سابقه بوده و تا اصلاح کامل مسیرها زمان خواهد برد.
حیدری گفت: راه روستایی پیرحاجات به عشق آباد و راه روستای رباط خان تا سه راهی یزد با توجه به بارندگی های اخیر در شهرستان و حجم بالای کاری که داشتیم، هنوز بازگشایی نشده است.
وی افزود: البته هر دو مسیر راه جایگزین دارند و جاده پیرحاجات به عشق آباد، مسیر خاکی مسدود شده اما راه آسفالت این روستا باز است و همچنین راه رباط خان به یزد جاده قدیم یزد است که جاده متروکه بوده و تردد روستاییان به سمت طبس است که این جاده باز است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس بیان کرد: همکاران ما در حال تلاش برای بازگشایی هر دو مسیر هستند.
وی گفت: پس از بارندگی های اخیر در شهرستان طبس راه های اصلی عشق‌آباد به بردسکن و طبس به اصفهان و راه روستای خرو مسدود شده بود که توسط همکاران ما بازگشایی شد.
حیدری با اشاره به هشدارهای هواشناسی در مورد بارش رگباری باران در شهرستان طبس اظهار داشت: در چند نقطه به ویژه محور طبس - اصفهان و سمت ده‌محمد به بردسکن با توجه به آبنماهای متعدد این مسیرها و نقاطی که بیشترین احتمال بحران را دادیم، دستگاه های راهداری را متمرکز کردیم.
وی گفت: از مردم می خواهیم که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و دو مسیر عشق آباد بردسکن و طبس به اصفهان در شهرستان طبس که آبنماهای متعدد دارد، رانندگان توجه بیشتری داشته باشند.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس افزود: رانندگان سامانه 141 را رصد کنند و با راهداران همکاری داشته باشند.
طول راه های شهرستان طبس سه هزار کیلومتر است و به دلیل پهناور بودن طبس حدود 20 درصد راه های خراسان جنوبی در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد.
این شهرستان یکهزار و 200 کیلومتر راه شریانی دارد که با توجه به وسعت منطقه مجموع طول راه های طبس نسبت به برخی استان ها بیشتر است.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.