سرهنگ علیرضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار داریم از عصر امروز ترافیک در جاده های استان به ویژه دیهوک - راور، دیهوک - فردوس، طبس - یزد، طبس - بشرویه، بیرجند - قاین و بیرجند - نهبندان، بیشتر و سنگین می شود.
وی با بیان اینکه برای موج دوم سفرهای نوروزی برنامه ریزی های خاصی انجام شده است اظهار داشت: افزایش های تیم های پلیس، استقرار تیم های کمکی پلیس انتظامی به بدنه پلیس راه، استفاده از کمک تیم های راهداری در سطح راه ها به صورت استقراری و گشت زنی از جمله این برنامه هاست.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای مناطق تفریحی و تفرجگاه های استان که روز طبیعت (13 فروردین) میزبان مسافران و گردشگران زیادی خواهند بود ایمنی ترافیک در راه ها را با حضور تیم های پلیس کنترل و برقرار خواهیم کرد و محدودیت های ترافیکی این روز اعلام خواهد شد.

** افزایش تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی
وی با بیان اینکه در موج اول سفرها با افزایش شدید و 100 درصدی تصادفات جاده ای در استان مواجه بودیم یادآور شد: در این مدت 9 فقره تصادف منجر به فوت و 16 نفر متوفی داشتیم.
سرهنگ رضایی به مسافران و گردشگرانی که اولین بار است از استان خراسان جنوبی عبور می کنند توصیه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از جاده های استان دوطرفه است ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، خونسردی خود را هنگام مواجهه با ترافیک حفظ کنند.
وی گفت: مسافران و رانندگان در محورهای خراسان جنوبی نباید عجولانه تصمیم بگیرند چرا که بسیاری از تصادفات به دلیل تصمیمات عجولانه و سبقت های بی مورد بوده است.
رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در محورهای کویری نیاز است رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، حتی 10 کیلومتر از سرعت مجاز کمتر برانند چون ممکن است به دلیل دید کمتر با وسایل آسیب پذیرتر مانند موتورسیکلت، دوچرخه، عابر پیاده و سایر برخورد کنند.
وی از رانندگان و مسافران خواست در موج دوم سفرهای نوروزی همه سرنشینان وسایل نقلیه و رانندگان ضمن استفاده از کمربند ایمنی با پلیس همکاری کرده و همیار پلیس باشند.
استان مرزی خراسان جنوبی با 6 استان کشور همجوار و مسیر عبوری زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس است.
محورهای بیرجند - مشهد، بیرجند - زاهدان و بیرجند - دیهوک - راور از مسیرهای پرتردد این استان به شمار می رود.
بنابر پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی جدید همراه با وزش باد از اواخر وقت امروز (یکشنبه) در استان خراسان جنوبی فعال می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.