حجت الاسلام محمدعلی تابعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید بدانیم آیا امکانات توزیع شده در کشور براساس عدالت امکانات باشد چون امروز در یک استان همه راه ها دوبانده است و زیرساخت های زیادی دارد اما در خراسان جنوبی مشکلات زیادی به لحاظ کمبود زیرساخت و منابع داریم و رفع مشکل این گونه استان ها به عزم ملی نیاز دارد.
وی اظهار داشت: در استان هایی مثل خراسان جنوبی همه مسئولان کشوری باید بسیج و به دنبال رفع کمبودهای این منطقه باشند و اگر مقام معظم رهبری 20 سال پیش به نهبندان آمدند فرمودند که مسئولان هم بعد از من باید به این منطقه بیایند.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب و بیانیه منشور گام دوم انقلاب با توجه به مبانی و شعارهای اصولی انقلاب است که این شعارها همان شعارهای اساسی اسلامی است.
وی افزود: عدالت طلبی و اجرای عدالت از شعارهای انقلاب است که فلسفه وجودی انقلاب اسلامی به اجرای عدالت و توزیع عادلانه همه امکانات به همه افراد جامعه با توجه به ظرفیت افراد است.
تابعی بیان کرد: افراد مختلف در جامعه حضور دارند و هر کسی به لحاظ مسکن، شغل، حق تحصیل و ... باید از حقوق برابر برخوردار باشد که این از وظایف حکومت اسلامی است.
وی گفت: عدالت طلبی و شعارهای عدالت طلبانه هرچند در کشور ما وجود داشته اما کمی مورد غفلت قرار گرفته که در گام دوم انقلاب با اجرای این شعارها زمینه خدمت واقعی به مردم فراهم می شود.
وی اظهار داشت: در این چهار دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد گاهی اوقات از مسیرهایی حرکت کردیم که کاملا روی ریل انقلاب نبوده و باید در مسیری که مد نظر مقام معظم رهبری است حرکت کنیم تا آرمان های انقلاب و رضایت مردم محقق شود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به یک معنای حرکت در مسیر و چارچوب انقلاب است و امروز باید خود را به سطحی از رشد و توسعه و حفظ تعالی برسانیم که نیاز به تلاش و حرکت جهادی شبانه روزی دارد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان نظام اسلامی باید در ساعت کار خود به درستی و هدفمند کار کنند گفت: یک مدیر باید چشم انداز داشته باشد و بداند در 6 ماه نخست سال باید چه مسیری را سپری کند و در پایان سال به کجا باید برسد اما مدیر بدون برنامه هیچ وقت موفق نمی شود.
حجت الاسلام تابعی اظهار داشت: مشکل کشور ما کمبود منابع نیست بلکه مشکل مدیریتی است و غالبا مدیران براساس شایستگی انتخاب نمی شوند و گاهی مسائلی مثل رابطه و پارتی در گزینش های مدیریتی اثرگذار است که هم در دولت های اصولگرا و هم اصلاح طلب بوده است.
وی افزود: اگر شعار عدالت طلبی محقق شود قطعا کام مردم شیرین می شود و در حال حاضر بعضی استان های کشور نمایندگان زیادی در مجلس شورای اسلامی داشته و قدرت چانه زنی زیادی برای پیگیری مشکلات منطقه خود دارند در حالی که بعضی استان های محروم مثل خراسان جنوبی با داشتن 11 شهرستان فقط چهار نماینده در مجلس دارد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.