به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی علی امینی‌ نسب افزود: واقف نیک اندیش به نام مریم مودی ساکن زاهدان یک قطعه زمینی مسکونی به مساحت 400 متر مربع واقع در روستای کلاته بازدید از توابع این شهرستان را وقف کرد.
وی گفت: این موقوفه به نیت احداث حسینیه شاهزاده علی اصغر (ع) وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه بیان کرد: این شهرستان از چند سال گذشته تاکنون با تبلیغات موثر در زمان اجرای طرح‌هایی مانند آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی توانسته عملکرد قابل توجهی در ثبت وقف‌های جدید داشته باشد.
وی با اشاره به وقف‌های ثبت شده در سال 1397 اظهار داشت: سال گذشته 24 فقره وقف در این شهرستان با توجه به نیت‌های روز جامعه مانند دارو درمان، کمک به بیماران صعب‌العلاج، کمک به مسکن محرومان، ترویج فعالیت‌های قرآنی و غیره به ثبت رسید.
امینی نسب گفت: هر سال در راستای رفع مشکلات و نیازها ادارات اوقاف با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و از طریق مبلغان بومی و اعزامی در بقاع متبرکه اقدام به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف می کنند. وی افزود: امید است در سال جاری هم بتوانیم با ایجاد وقف‌های جدید با کارکردهای مختلف گام‌های مؤثری برداریم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه همچنین به اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف اشاره کرد و گفت: استقبال مردم و مسافران از طرح آرامش بهاری بسیار خوب بوده و زائران اماکن متبرکه در کنار استفاده از خدمات فرهنگی و رفاهی می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با روحانیون مستقر در این غرفه‌ها مطرح کنند.
وی از خیرین و واقفین خواست در صورت تمایل به سنت حسنه وقف، اموال خود را با نیت‌های روز جامعه از قبیل دارو و درمان، بیماران، مسکن محرومان، آموزش، کمک دانش آموزان بی بضاعت، علم و فناوری و فضای مجازی وقف کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.