سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارندگی ها و اخطاریه هواشناسی در 24 ساعت گذشته 6 نفر در شهرستان طبس که در مسیرهای سیل خیز قرار گرفته بودند، از مرگ حتمی نجات یافتند.
وی گفت: محور طبس - اصفهان برای مدت کوتاهی مسدود و در کوتاه ترین زمان ممکن توسط نیروهای امدادی و عملیاتی بازگشایی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین با توجه به فصل سفر و وقوع سیل در استان های شمالی و غربی، مسافرانی که قصد مسافرت به این مناطق را داشتند در مساجد، تکایا، سالن های ورزشی و سایر نقاط عمومی استان اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه تاکنون بارندگی ها در استان خسارت جانی به دنبال نداشته است گفت: خسارت های مالی با توجه به رعایت نکات لازم بسیار پایین بوده است که آمار نهایی پس از اتمام آماده باش توسط 28 اکیپ برآورد خسارت ارزیابی و اعلام می شود.
میرجلیلی از خروج سامانه بارشی از ظهر فردا (پنجشنبه) خبر داد و افزود: سامانه جدید از روز جمعه وارد استان می شود و هفته آینده شاهد بارندگی های رگباری در استان خواهیم بود.
وی به مسافران نوروزی و مردم استان توصیه کرد: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها در خراسان جنوبی به هیچ عنوان در مسیل رودخانه ها و مناطق سیل خیر قرار نگیرند.
به گزارش ایرنا هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته از شدت بارندگی ها در خراسان جنوبی خبر داده بود و براساس این اخطاریه ها 83 تیم عملیاتی و امدادی از اوایل هفته جاری با دستور استاندار خراسان جنوبی در این استان آماده باش کامل هستند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.