به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 ثامن الائمه(ع) در بیرجند افزود: نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح قرص و محکم در منطقه ایستاده و آن طرف مرزها را به خوبی رصد می کند و اگر پرنده ای بلند شود در هوا آن را شکار می کند.
وی اظهار داشت: سامانه پدافند هوایی ما بسیار قوی است و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت است که باید مدافع ولایت باشیم و از آن دفاع کنیم.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق بیان کرد: این قرارگاه در 6 استان مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ماموریت دارد.
آذریان گفت: امروز یگان های نیروی زمینی محوری ارتش، نوک پیکان هستند و ساختار سازمانی در این نیرو عوض شده و از یگان های پیاده و تکاور به یگان های متحرک و هجومی و واکنش سریع تبدیل شده اند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق افزود: در منطقه شرق کشور و خراسان جنوبی یک تعامل، همدلی و همبستگی خوبی در نیروهای مسلح وجود دارد و جای نگرانی برای هیچ کس نیست، ظرف مدت کمتر از یک ماه در مرز شرق کشور مستقر شدیم و با همکاری مرزبانان فعالیت می کنیم.
وی اظهار داشت: مسئولیت ایجاد امنیت و حفظ آن در مرزها به عهده ارتش است و هیچ تفاوتی بین نیروها مسلح در منطقه نیست و هر پاسگاهی که تقاضا کردیم به ما کمک کردند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق بیان کرد: امروز جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان خاص است که این جایگاه به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست آمده است.
آذریان گفت: کسانی که بعد پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تثبیت نشدن نظام بودند و نمی خواستند این انقلاب چهل ساله شود اما این اتفاق به کوری چشم دشمنان انقلاب رخ داد.
وی افزود: انقلاب نوپای ایران اسلامی را با مباحث جنگ و غیره درگیر کردند و طراحی کودتای نظامی کردند که منجر به شکست آنان شد و جنگ را به ما تحمیل کردند اما ملت ما 2 هزار و 887 روز در برابر دنیا و استکبار جهانی مقاومت کرد.
وی یادآور شد: قرارگاه منطقه ای شمال شرق فقط در بخش نیروی زمینی آن 16 هزار و 881 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
آذریان گفت: کسانی ادامه دهنده راه شهدا بودند و اجازه ندادند حتی یک کاشی از حرم حضرت زینب(س) کم شود، این یعنی ولایت مداری و گوش به فرمان ولایت بودن است و امروز نیروهای مسلح کشور در چنین جایگاه رفیعی قرار دارند.
وی افزود: در جایی گفته شده که رهبر 78 ساله ایران 28 سال کشور را در پرتلاطم ترین توفان ها رهبری کرد که امروز امن ترین کشور خاورمیانه، ایران است و این مطلب توسط یک خبرنگار خارجی نوشته شده است.
آذریان اظهار داشت: رئیس جمهور روسیه به مسئول دفترش می گوید که یک مترجم ایرانی برایم بیاروید که سخنان رهبر کبیر ایران را برای من بلادرنگ ترجمه کند.
وی ادامه داد: چون آنچه رهبر ایران می فرمایند آن چیزی است که بلافاصله در جامعه تاثیر می گذارد چون ایشان در سخنرانی شان چهار شاخصه منحصر بفرد دارند، دروغ نمی گویند،حرف تکراری نمی زنند، صحبت های ایشان عملی، علمی و آینده نگرانه است و در دنیا به وقوع می پیوندد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق بیان کرد: من شاهد مقابله و ایستادگی بزرگانی همچون نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی را در میان تنگه سومار دیده ام و در خدمت ایشان بودم و امروز هم اجازه نمی دهیم به مرزهای کشور تعرضی شود.
آذریان افزود: همه نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری است و معظم له می فرمایند شرایط امروز شما به لحاظ آمادگی باید با روز قبل متفاوت باشد، امنیت به سادگی ایجاد نمی شود.
در این مراسم سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77ثامن الائمه معرفی و از خدمات سرتیپ دوم ستاد مرتضی محمدی در مدت تصدی این مسئولیت تجلیل شد.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.