به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران خراسان جنوبی که به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا برگزار شد افزود: شما پیش از آنکه ما حرفی بزنیم در عمل جلو هستید.
وی گفت: امیرکبیر خود را با تمام اقدامات شایسته ای که در بحث واکسیناسیون انجام داد، نسبت به مرگ دو کودک، گناهکار می دانست و می گفت ما مسئول افکار عمومی و در مرگ اینها سهیم هستیم.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این سخن امیرکبیر امروز باید به تابلویی تبدیل شود تصریح کرد: مسئولان امروز تا چه حد نسبت به افکار عمومی ارزش گذاری می کنند.
وی اظهار داشت: اندیشه خیر همه امور را درست می کند و مطمئنا مسئولی که به فکر صندلی است نخواهد توانست به افکار و فرهنگ جامعه اش ارزش بگذارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عده ای هم با این اندیشه که باید جامعه نجات یابد کمر همت می بندند و در مسیر الی الله حرکت می کنند و برای تحقق آرمان ها از جان هم می گذرند که شهدا، ایثارگران، آزادگان و خانواده های آنها از این قشر هستند.
وی با بیان اینکه تفکر ایمانی بالاترین اندیشه ها را در انسان زنده می کند، گفت: در این تفکر انسان با ایمان باید خود را مسئول خود و دیگران بداند و تسلیم امر الهی باشد که خیر محض را به دنبال خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این کشتن انسان ها، دزدی ها، حرص و طمع ها و همچنین غارت و ویران کردن شهرها به خاطر زندگی و فرهنگ تنگی است که برخی انسان ها دارند، به درست و نادرست، حق و باطل کاری ندارند و فکر می کنند تمام هستی در یک لقمه و استراحتگاهی راحت خلاصه می شود.
وی بیان کرد: تمام خصوصیات انسان در اندیشه اش خوابیده است و کسی که ایمان ندارد هنگامی که به مسئولیتی می رسد صندلی و مقام برایش ارزش می شود و انجام وظیفه برایش مهم نیست اما آن فردی که ایمان دارد به صندلی هیچ گونه توجهی نمی کند بلکه به وظیفه اش نگاه کرده و برای به نتیجه رساندش تلاش می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کسی که پای حرفش که همان لااله الاالله است بماند و تسلیم امر خدا باشد، اجلش را به هر نحوی که فرابرسد، خیر محض می داند.
وی افزود: ما به وجود مقدس شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان تبرک می جوئیم و امیدواریم خداوند متعال ما را نسبت به وظیفه ای که به ایثارگران و خانواده شهدا داریم، آشنا سازد.
22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) روز بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.