امان الله مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 75 هزار نهال در این شهرستان در حال توزیع است.
وی کاج، ارغوان، آسماندار، اقاقیا، زیتون تلخ، زبان گنجشگ، سرو خمره ای، کاج، سنجد، بادامشک و بنه را از جمله نهال های تولیدی در نهالستان شهرستان درمیان ذکر کرد.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان اظهار داشت: مساحت نهالستان این اداره 34 هکتار است که در هفت هکتار آن عملیات پرورش نهال در حال انجام است.
وی گفت: نهالستان این اداره از مراکز عمده تولید نهال جنگلی و مرتعی در خراسان جنوبی است و متقاضیان نهال می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی نسبت به دریافت نهال اقدام کنند.
مرادی اضافه کرد: از ابتدای امسال سه بند خاکی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در روستاهای نگینان، بورنگ و علی آباد فرهنگ احداث شده و در حال حاضر نیز 2 بند خاکی در روستاهای تخویج و کماچی با اعتبار 450 میلیون تومان در دست اجرا است.
وی گفت: عملیات نهال کاری در 35 هکتار از مراتع روستاهای نوغاب و هندوالان با اعتبار 60 میلیون تومان از محل اعتبارات ترسیب کربن در حال انجام است.
وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، توزیع نهال رایگان، کاشت نهال در منزل پدران شهدا، دیدار با مردم، برگزاری میز خدمت و مسابقات ورزشی و فرهنگی را از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی این شهرستان ذکر کرد.
15 اسفند روز درختکاری آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.