به گزارش ایرنا سید ابوالحسن میرجلیلی در ششمین نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان که روز چهارشنبه به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: این وضعیت تا اردیبهشت ماه سال آینده که بارندگی ها فراتر از نرمال پیش بینی شده است، ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اگرچه این حجم بارندگی های اخیر موجب شادی مردم شد اما تاثیر زیادی روی خشکسالی کلان استان ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: نیروهای امدادی ضمن جدی گرفتن اخطاریه های هواشناسی باید در آماده باش کامل باشند.
وی تاکید کرد: در کنار این آمادگی حتما طبق دستورالعمل وزیر کشور در بازه 24 اسفند تا 16 فروردین تا سه رده جانشین به مدیریت بحران اعلام شود.

** راه اندازی پایگاه امداد نوروزی در شهرستان ها
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به حجم تردد در تعطیلات عید پایگاه امداد سلامت نوروزی در شهرستان های نهبندان، فردوس، سرایان، قاین و بشرویه راه اندازی می شود.
سید محمدرضا حسینی با اشاره به شاخص مرگ کودکان در استان بیان کرد: قسمت اعظم مرگ و میر کودکان از نوزادی تا پنج سال در استان متعلق به حوادث رانندگی است.
وی با تاکید بر لزوم آموزش به مادران از دوران بارداری و پس از آن برای رفع خطر از کودکان افزود: الزام استفاده از صندلی کودک در خودروها باید لحاظ شود.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: وقتی کودکان یک جامعه فوت کنند به عنوان سرمایه مملکت آمار مرگ و میر را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.
وی تصریح کرد: اگر الزام قانونی در خصوص کاهش این قبیل تصادفات وجود ندارد حداقل باید به آموزش بیشتر توجه شود.
حسینی با اشاره به ظرفیت امداد هوایی در استان گفت: با احتساب بالگردی که دانشگاه گناباد نیمه شمالی استان را پوشش می دهد، بالگرد هلال احمر و 2 بالگرد دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات خوبی در مدیریت حوادث جاده ای می توان انجام داد.
وی افزود: البته این ناوگان هوایی نیازهایی دارد از جمله پدهای جاده ای و سوخت موردنیاز که امید است دستگاه های اجرایی در این زمینه مساعدت کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.