به گزارش ایرنا علی عرب نژاد روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: باید دستگاه های اجرایی نقاط در دسترس که تجهیز کامل شده را به بنیاد شهید و انجمن معلولان اعلام کنند تا جامعه هدف بهتر بتوانند از این اماکن استفاده کنند.
وی با تاکید بر مناسب سازی ورودی بانک ها اظهار داشت: نقطه ایده ال مناسب سازی همه شعب سطح استان است اما باید همان تعدادی که مناسب سازی شده برای استفاده معلولان اطلاع رسانی شود.
وی گفت: تنها جایی که مسئولان برای خودشان هزینه می کنند، مناسب سازی دستگاه های اجرایی است چرا که هیچ کس از معلولیت و سالمندی مصون نیست.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: مصوبه تامین یک دستگاه خودروی ون ویژه معلولان از 14 ماه قبل به دلیل مشکل تامین اعتبار همچنان بر زمین مانده و با بن بست مواجه شده است.
وی رقم مورد نیاز برای مناسب سازی این خودرو را 40 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان مناسب سازی ون نیست تصمیم بر آن شده که سیستم اتوبوس از رده خارج شده ای که قبلا مناسب سازی شده بود را روی این ون سوار کنند اما این روش هم 25 میلیون تومان هزینه دارد و برای تامین این اعتبار به مشکل برخورده ایم.
عرب نژاد به راه اندازی بنیاد فرزانگان در شهرستان های بیرجند، قاینات، بشرویه و خوسف اشاره و بیان کرد: این بنیاد خدمات فرهنگی، حمایتی و بهداشتی را به سالمندان ارایه می دهد که امیدواریم در سایر شهرستان ها نیز حداقل یک بنیاد راه اندازی شود.
وی گفت: برای ایجاد بنیاد فرزانگان مشکل اعتباری نداریم و همان اول کار 30 میلیون تومان اعتبار تزریق می کنیم، البته در سال های بعد از راه اندازی هم حمایتی هایی خواهیم داشت.
شهردار بیرجند نیز در این نشست گفت: فایل پاورپوینت (پرده نگار) از اقدامات انجام شده در مناسب سازی و برنامه های آینده تهیه شده بود که چون زیاد دلچسب نبود، ترجیح دادیم در این جلسه ارایه نشود اما پس از اصلاح در جلسات دیگر ارایه خواهد شد.
محمدعلی جاوید اظهار داشت: فضاهای عمومی شهرداری و برخی فضاهای مربوط به سایر دستگاه ها از سطح زمین اختلاف ارتفاع دارند و باید اتصال به پیاده رو به گونه ای باشد تا مشکلی برای معلولان ایجاد نشود.
وی با تاکید بر اینکه باید این موضوع در برنامه جامع شهری دیده شود گفت: لازم است دستگاه های اجرایی شرح وظیفه ای مشخص برای این مهم داشته باشند.
شهردار بیرجند ادامه داد: مشکلات مناسب سازی در همه پارک ها توسط کارشناسان بهزیستی احصا و ابلاغ شود تا بر اساس آن در برنامه مشخص این مشکلات را رفع کنیم.
وی یادآور شد: البته در بسیاری از پارک ها مشکل حل شده ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد و در بخش معابر نیز رفع نقاط مد نظر در دستور کار بوده که نمونه آن در خیابان جمهوری و مدرس شروع شده و امیدواریم تا سال آینده برای بقیه خیابان ها نیز اجرایی شود.
جاوید با اشاره به خرید 18 دستگاه اتوبوس درون شهری جدید برای شهر بیرجند گفت: علیرغم اینکه ایران خودرو دیزل هزینه آن را ریال به ریال دریافت کرده اما به دلیل مشکلات بین بخشی پلیس 10 دستگاه را شماره گذاری نکرده است.
وی افزود: این اتوبوس ها طبق آخرین استانداردها برای معلولان هم مناسب هستند که امیدواریم هرچه زودتر پس از شماره گذاری، همه خودروها با هم در مسیر قرار گیرند.
شهردار بیرجند بیان کرد: ون مد نظر بهزیستی برای مناسب سازی آماده تحویل است که باید قرارداد آن منعقد شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.