به گزارش ایرنا، سید حسین زینلی روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت کویر تایر بیرجند افزود: در 20 سال گذشته بیش از 45 میلیون تایر در این شرکت تولید شده است.
وی بیان کرد: سال 2017 حدود 16 و نیم میلیون تن تایر معادل یک میلیارد و 700 میلیون حلقه تایر در دنیا تولید شده که 38 درصد فروش جهان متعلق به شرکت های کشورهای مختلف است.
مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: داخل کشور هم در سال 1396، تعداد چهار هزار و 240 میلیارد تومان فروش تایر در کشور بوده و تاکنون حدود 100 میلیون دلار در کارخانه کویر تایر سرمایه گذاری کرده ایم که بخشی در حال انجام است.
وی یادآور شد: در حال حاضر 12 درصد اشتغال استان در بخش صنعت و 24 درصد شاغلان مرکز استان متعلق به کارخانه کویر تایر است.
زینلی گفت: اکنون یکهزار و 450 نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار و 600 نفر اشتغال غیر مستقیم در این واحد تولیدی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: سهم شرکت کویر تایر در صنعت تایر کشور به لحاظ وزنی 11 درصد است چراکه این شرکت فقط تایر سواری تولید می کند که 22 درصد تایر سواری را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: همچنین نیاز 37 درصد خودروسازان داخلی را تامین می کنیم و 15 درصد سهم فروش کشور را کویر تایر تامین می کند.
زینلی گفت: کویر تایر چند رکورد منحصر بفرد در سطح ملی دارد که این انحصاری بوده و مشابه آن تاکنون ثبت نشده است.
وی اضافه کرد: کویر تایر نخستین بار در کشور موفق به ساخت دستگاه استیل لاستیک برای تولید بلت و همچنین پرس های پخت تایر شده که این دستاورد نه تنها تامین کننده نیازهای این شرکت است بلکه می تواند نیاز سایر تولیدکنندگان تایر کشور را تامین کند.
مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: همچنین این شرکت نخستین بار در کشور با تبدیل ماشین های ساخت و پرس های پخت تایر باری به سواری توانست در زمینه بهره وری از ماشین آلات به افتخار دیگری دست یابد.
وی اظهار داشت: کویر تایر یکی از بهترین تایر سازان کشور در حوزه تایر بدون تیوب است که چهار سال، محصول خود را گارانتی می کند و در همین ارتباط این شرکت کوچک و چابک همیشه در حال نوآوری و طراحی است.
زینلی با بیان اینکه اولین تایر سبز سازگار با محیط زیست توسط کویر تایر تولید شد گفت: یکی از فناوری های نوین تولید تایر در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، تولید تایرهایی است که مصرف سوخت را کاهش داده و با وزن کمتر، عملکرد بهبود یافته و ایمنی آنها در شرایط سرویس حفظ شود.
وی افزود: تایر سبز با هدف حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ناشی از تولید و مصرف تایر و بهبود سلامت افراد در جامعه، طراحی و تولید شده که نتایج حاکی از بهبود چشمگیر پارامترهای عملکرد محصول در شرایط سرویس و در عین کاهش وزن تا حدود 10 درصد و کاهش مقاومت غلتشی تا حدود 16 درصد و کاهش مصرف سوخت خودرو به میزان دو نیم درصد است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.