به گزارش ایرنا ماشاءاله کریمان خراسانی روز یکشنبه در نشست کمیته اشتغال شهرستان نهبندان افزود: امسال تعهد اشتغال شهرستان ایجاد 775 فرصت شغلی بوده که بیش از تعهد شغل ایجاد کرده ایم.
وی بیان کرد: امسال یک میلیارد و 636 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای شهرستان نهبندان مصوب شده که از این مقدار یک میلیارد و 261 میلیون تومان ابلاغ شده و یک میلیارد و 177میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
فرماندار نهبندان گفت: این شهرستان رتبه چهارم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را بین 11 شهرستان استان کسب کرده است و تاکنون از این محل 15 میلیارد و 971 میلیون تومان برای 96 طرح و پیش بینی اشتغال 485 نفر پرداخت شده که شاهد اشتغال خوبی در روستاها و نقاط عشایری شهرستان خواهیم بود.
وی افزود: تسهیلات بند ب تبصره 16 نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی به ترتیب 90 و 98 درصد جذب شده است.
کریمان خراسانی اظهار داشت: به زودی مرحله دوم تسهیلات پایدار روستایی و عشایری به استان ابلاغ خواهد شد که دستگاه های متولی شهرستان تلاش کنند مانند مرحله اول سهم قابل توجهی از این تسهیلات را جذب کنند.
وی گفت: دغدغه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ایجاد اشتغال است که باید همه اعضای کارگروه تلاش خود را برای رفع این دغدغه مندی در شهرستان به کار گیرند.
فرماندار نهبندان افزود: باید با توجه به ظرفیت های نهبندان، اشتغال شهرستان در بخش صنعت و صنایع جوار معدنی ایجاد شود.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.