به گزارش ایرنا رضا سلم ‌آبادی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری افزود: امسال برای جمع آوری کمک های مردمی جشن نیکوکاری یکهزار و 431 پایگاه ثابت و سیار در استان برپا می شود.
وی بیان کرد: مردم و هم استانی ها می توانند به روش‌ های مختلف از جمله شماره ‌گیری از طریق تلفن همراه با کد #1*8877*، تلفن گویای 096887، اپلیکیشن سنا، بله، آپ، سکه، بام، ایوا و سایر هدایای نقدی خود را بپردازند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مراجعه به سایت امداد به نشانی www.emdad.ir، شماره حساب استانی 0102102891005 نزد بانک صادرات شعبه مرکزی بیرجند، مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان و مراجعه به پایگاه‌های جمع‌ آوری کمک از دیگر روش‌های مشارکت مردم در این جشن ملی است.
وی اظهار داشت: پارسال چهار میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری استان جمع ‌آوری شد که پیش بینی می شود امسال ٣٠ درصد افزایش یابد.
سلم آبادی با بیان اینکه نگاه مجلس، خیران، کانون‌ های خیریه و مردم به سمت کمک به محرومان است یادآور شد: در سفر اخیر رئیس کمیته امداد کشور به خراسان جنوبی و بازدید از چهار شهرستان چهار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت.
وی گفت: یکی از نخستین اقدامات کمیته امداد استان در ابتدای سال جاری ارسال اصلاحیه برای بودجه 97 بود که با موافقت آن توانستیم بودجه خوبی از محل بودجه سال 97 و همچنین از محل هدفمندی یارانه‌ ها برای استان جذب کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در حوزه پرداخت تسهیلات کارگشایی برای مددجویان تا ابتدای مهرماه امسال سه هزار و 300 پرونده در انتظار دریافت بود که آبان و آذر تمامی پرونده ها پرداخت شد و به صفر رسید.
وی با بیان اینکه میزان ودیعه مسکن برای مددجویان امسال افزایش یافت عنوان کرد: با توجه به افزایش کرایه‌ ها و ودیعه مسکن در این زمینه اصلاحیه ارسال شد و همه افرادی که خدمات می گیرند از این مساعدت برخوردار شدند.
سلم آبادی درباره کمک به ازدواج مددجویان کمیته امداد بیان کرد: تا آبان ماه گذشته 300 بن کارت فروشگاه اتکا به مبلغ سه میلیون تومان برای خرید به مزدوجین مستمری ‌بگیر این نهاد در استان اهدا شده است.
وی با اشاره به رسیدگی به منطقه محروم درح سربیشه تصریح کرد: امسال سه میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان برای امور مختلف به این منطقه اختصاص یافت.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: سال جاری از محل تبصره ١4 ماهانه 74 هزار تومان به ١١ هزار و 445 خانواده زیر پوشش این نهاد پرداخت و باعث شد پشت نوبتی ‌های کمیته امداد به طور کامل زیر پوشش قرار گیرند.
وی ادامه داد: دهک‌های پایین جامعه، خانواده‌های دارای سوء تعذیه، روستاهای فاقد برق و آب، روستاهای دارای ضریب محرومیت بالا و کشاورزان، دامداران و کارگران فصلی جزو خانواده های پشت نوبت کمیته امداد بودند.
سلم آبادی اظهار داشت: سال آینده شناسنامه سلامت روان مددجویان و تقویت الکترونیکی شدن ارائه خدمات به مددجویان از اولویت های این نهاد در استان است.
وی با بیان اینکه اکنون ١٩ درصد خانوار و 13 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: همچنین ٩ درصد خانوار و هفت درصد جمعیت استان از خدمات غیر معیشتی کمیته امداد بهره‌ مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی از کمک به ساخت 55 واحد مسکن برای محرومان مشترک با بنیاد مسکن و ٩ واحد به طور مشترک با بهزیستی در استان خبر داد و گفت: در این راستا 915 میلیون تومان توسط کمیته امداد هزینه شده است.
وی یادآور شد: یکی از اقدامات ویژه جهادی در روستاهای با ضریب ٩ درصد محرومیت (شهرستان ‌های نهبندان و سربیشه) اختصاص یک‌ میلیارد و 690 میلیون تومان اعتبار است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.