به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته تخصصی هویت ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان‌ جنوبی افزود: سن جوانی در ایران که پیش از این 15 تا 29 سال بود بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی جوانان به 18 تا 35 سال تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه برنامه ها در کنار هم کیفیت بهتری خواهد داشت گفت: این موضوع از موازی کاری دستگاه های اجرایی جلوگیری می کند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های حمایتی در حوزه جوانان گفت: دستگاه هایی اجرایی می توانند در این حوزه ها از توان موازی یکدیگر برای اجرای هدفمند برنامه های استفاده کنند.
وی یادآور شد: کمیته‌ های هشت ‌گانه فضای مجازی، اشتغال، هویت، اوقات فراغت، مشارکت‌، آسیب ‌های اجتماعی، ازدواج و مسکن زیرمجموعه ستاد جوانان در استان بوده که باید به صورت هماهنگ بین دستگاه های اجرایی فعال شود.
سرپرست گفت: در گذشته مقرر شد مدیریت اجرایی و راهبردی هریک از کمیته ‌ها به‌ صورت تخصصی و به حوزه ‌های مرتبط با آن واگذار شود اما جز کمیته تخصصی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی که توسط بهزیستی فعال شده بود بقیه دستگاه های اجرایی هیچ اقدامی برای برگزاری کمیته ها انجام نداده اند.
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری کمیته های تخصصی در اداره کل ورزش و جوانان با شرایط جدید نتیجه های بهتری حاصل شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان از یک چارچوب و نظام‌ مندی ویژه‌ای برخوردار است و ماموریت ذاتی آن رصد، پایش منابع و عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه است.
وی با بیان اینکه موازی کاری دستگاه های اجرایی یک عامل برای هدررفت منابع است عنوان کرد: برگزاری کمیته های تخصصی با تجمیع برنامه ها و مشخص شدن سهم هر دستگاه ها منجر به مدیریت هزینه ها نیز خواهد شد.
سرپرست با تاکید بر اینکه باید اقدامات حوزه جوانان بر مبنای یک برنامه مشترک هماهنگ شود افزود: قرار نیست دستگاهی به منابع سازمان دیگر چشمداشت داشته باشد و قانونگذار براساس الزامات تشخیص داده که در هشت حوزه جوانان چالش دارند که دستگاه های اجرایی باید در اجرای برنامه ها با هم همسو باشند.
وی با اشاره به موضوع هویت در حوزه جوانان گفت: دستگاه های اجرایی در این حوزه اقدامات مختلف آموزشی، پژوهشی، توصیفی، تورهای گردشگری و غیره انجام می دهند اما باید این برنامه ها هدفمند تر شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.