سمیه لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو اطلاعیه جوی مطابق با خروجی مدل ‌های پیش یابی و الگوی نقشه ها به تدریج از عصر امروز وزش باد شدید (گاهی خیلی شدید) سبب خیزش گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در منطقه خواهد شد.
وی بیان کرد: در این مدت افزایش ابر و برای سرایان و فردوس رگبار و رعد و برق، در ارتفاعات شمالی استان احتمال بارش تگرگ و برف و در دیگر مناطق بارش پراکنده نیز پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با انتقال رطوبت و تقویت امواج ناپایدار جوی طی روز جمعه تا عصر شنبه به ویژه برای نواحی جنوبی (نهبندان و سربیشه) و مرکزی (بیرجند و خوسف)، شمال شرقی (قاین، درمیان و زیرکوه) و احتمالا سرایان و فردوس بارش های رگباری شدید همراه با رعد و برق (ارتفاعات احتمال بارش تگرگ و بارش برف) ایجاد روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها (نهبندان و سربیشه) را در پی خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته سربیشه با کمینه منفی 6 درجه سانتیگراد سردترین و طبس با بیشینه 18 درجه گرمترین و دمای هوا در مرکز استان منفی سه و 11 بوده است.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با صدور اخطاریه درباره ناپایداری جوی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی استان های کشور از جمله خراسان جنوبی خواستار آمادگی لازم و فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز از سوی مسئولان و مردم شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.