به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در کارگاه عملیاتی - آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد افزود: انجام کار تیمی در زمان بحران بسیار مهم و ضروری است.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته برگزاری دوره های آموزشی که در استان ها شروع شده است می تواند فعالان و دست اندرکاران این حوزه را یاری کند.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در نحوه ساخت و سازها و اقداماتی که در حوزه های پیشگیری از وقوع بحران است، توجه جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های عملیاتی، مانورهای مختلف و اقداماتی از این دست می تواند تا حد زیادی به این مهم کمک کرده و تاثیرگذار باشد.
علوی مقدم تاکید کرد: هرچه در زمینه های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه تلاش های بیشتری صورت گیرد در زمان وقوع بحران نه تنها از میزان تلفات و خسارات کاسته خواهد شد، بلکه روند امداد و نجات نیز سریع تر و دقیق تر به انجام خواهد رسید.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که 80 درصد بلایای طبیعی شناخته شده را در خود دارد که در کنار وجود گسل های حساس زلزله خیز در استان اهمیت موضوع مدیریت بحران و توجه به آن را دو چندان کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تعریف سناریوهای منطبق با بلایای موجود را بسیار مهم دانست و گفت: باید برای آمادگی در زمان وقوع بحران یک برنامه کامل تعریف و براساس تهدیداتی که وجود دارد، سناریوهای متناسب تهیه و تدوین شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.