سید ابوالحسن میرجلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه از عصر امروز شدت بیشتری می گیرد و تا صبح دوشنبه جاری تداوم خواهد داشت.
وی اظهار داشت: تیم های امدادی و عملیاتی در شهرستان های بیرجند، سرایان، بشرویه، خوسف، قاینات، زیرکوه و طبس با توجه به شدت بیشتر بارندگی ها حضور فعال دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خشکسالی های اخیر و از طرفی بارندگی های چند روز گذشته میزان نفوذپذیری خاک را به شدت کاهش داده است و از آنجا که بارندگی ها به صورت رگباری پیش بینی می شود احتمال سیلاب، روان آب و آبگرفتگی معابر وجود خواهد داشت.
وی از مردم درخواست کرد در صورت هرگونه گرفتگی آبراه های شهری برگرفته از عملیات های ساختمانی نسبت به آزادسازی مسیر آب اقدام کنند.
میرجلیلی با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیر ضرور در این مدت خودداری کنند گفت: مسافران به هیچ وجه برای استراحت در مسیر رودخانه ها و مسیل ها مستقر نشوند و در صورت مشاهده سیلاب تا کاهش آب از جاده عبور نکنند.
به گزارش هواشناسی خراسان جنوبی میزان بارش در نواحی مرکزی و به ویژه در شهرستان‌ های نیمه شمالی استان از جمله سرایان، بشرویه، فردوس، بیرجند، خوسف، قاینات، زیرکوه و تا حدودی طبس از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
با توجه به رطوبت خاک و شرایط زمین، وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی محتمل است ضمن اینکه در ارتفاعات احتمال بارش تگرگ، برف و تشکیل مه وجود دارد.
بارش باران در هفته گذشته علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان در برخی مناطق خراسان جنوبی موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.