به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در بازدید تعدادی از روستاهای بخش مرکزی بیرجند و دیدار با مردم این مناطق افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات زیرساختی زیادی در مناطق کم برخوردار روستایی استان انجام شده که قابل مقایسه با قبل نیست.
وی بیان کرد: هنوز در برخی روستاها و مناطق کم برخوردار مشکلات زیرساختی وجود دارد البته بخش وسیعی از این محرومیت ها ریشه در تاریخ دارد اما رفع این مشکلات نیز در اولویت قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی گازرسانی به شهرها و روستاهای استان را نهضت خدمات رسانی در این مناطق توصیف کرد و گفت: این نشان از نگاهی است که نظام به مناطق کم برخوردار روستایی و مرزی داشته است.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات و کمبود منابع آب ناشی از شرایط اقلیمی است عنوان کرد: در چند سال گذشته خشکسالی سبب شده مشقت ها و مشکلات زیادی برای مردم استان ایجاد کند.
معتمدیان گفت: مناطق جنوبی از جمله شهرستان های زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه در تامین آب با مشکلات بیشتری مواجه هستند اما به دلیل پهناور بودن سرزمین و جمعیت کم استان هزینه تامین زیرساخت ها به مراتب از سایر استان ها بیشتر است.
وی یادآور شد: این روزها همه از شرایط کشور مطلع هستند و دشمن با ایجاد تحریم ها، فشارهای اقتصادی و سایر اقدامات به دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم و تفرقه بین حاکمیت جمهوری اسلامی و نظام هستند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در شرایط جنگ اقتصادی هستیم لذا دشمن به خود جرات نمی دهد وارد عرصه مبارزه شود چون در جریان ظرفیت نظامی ماست و می داند اگر آغاز گر هرگونه درگیری در منطقه باشند پایان دهنده آن نخواهند بود و هزینه های بسیار زیادی برای دشمنان به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: اکنون بعد از 40 سال به عنوان قدرت اول منطقه ای نقش آفرینی می کنیم و امروز مرزهای امنیتی و دفاعی را در کنار سواحل مدیترانه و مرزهای رژیم صهیونیستی گسترش داده ایم.
معتمدیان بیان کرد: در چنین شرایطی با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ما نیز به عنوان خادم مردم تلاش می کنیم با استفاده از همه ظرفیت ها عقب افتادگی های این مناطق را جبران کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نیازهای اولیه و ضروری مردم را با جدیت تمام دنبال می کنیم گفت: بر همین اساس در جمع مردم روستاها و مناطق کم برخوردار استان رفته و از نزدیک مسایل و مشکلات را دیده و با تمام توان مشکلات مطرح شده را دنبال می کنیم.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه از مسایل و مشکلات مردم غافل نخواهیم بود تصریح کرد: مطمئن باشید برای رفع این مشکلات همه ظرفیت ها و توان کشور پای کار خواهد آمد تا به مسایل معیشتی مردم توجه شود.
وی گفت: افتخار همه مسئولان نظام این است که از مردم و از جنس آنان هستند و برای عبور از پیچ تاریخی کنونی مانند همیشه نیاز به حضور مردم داریم.
معتمدیان تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه اند حضور دلالان است که باید حتما با مشارکت مردم دست این دلالان را کوتاه کنیم.
وی به واحد فرآوری و بسته بندی محصول زرشک در روستای گازار اشاره کرد و گفت: این واحد الگوی خوبی برای سایر روستاهاست که باید به همه مناطق کم برخوردار و دارای محصول مزیت دار استان تعمیم داده شود.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: محصول زرشک منحصر به فرد استان بوده و 95 درصد این محصول کشور را به خود اختصاص داده است اما چقدر از سود این محصول عاید کشاورزان همین منطقه می شود؟
وی افزود: برای فرآوری و برندسازی محصول زرشک در استان سرمایه گذار نداریم لذا باید با ایجاد شرکت های تعاونی و هم افزایی با حضور مردم وارد میدان شده و ما نیز حمایت های لازم را از این شرکت ها و کشاورزان خواهیم داشت.
معتمدیان از مردم روستاهای خراسان جنوبی به عنوان انسان های پر تلاش، زحمتکش، قانع، متدین و ولایتمدار یاد کرد و گفت: در بازدید از روستاهای بخش مرکزی بیرجند مردم با مشکلات متعددی از جمله ورزشی، درمانی، آموزشی و سایر موارد مواجه بودند اما حسینیه ها و جمعیت کماکان برپا بود و این جای افتخار دارد.
وی با بیان اینکه حضور مردم متدین و قانع روستاها وظیفه ما را سنگین تر می کند افزود: امید است بتوانیم به عنوان خدمتگزار مردم آنچه در توان داریم برای رفع مشکلات استفاده کنیم.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در این سفر شماری از مدیران کل اجرایی استان هم حضور دارند و در یک برنامه زمان بندی وظایف هر کدام از دستگاه ها مشخص و مشکلات و مسایل روستاها به صورت کارشناسی شده بررسی و رفع خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی در دهمین روز دهه فجر به همراه فرماندار بیرجند، جمعی از مسئولان استان و شهرستان از پنج روستای مهمویی، بویک، شاخن، میریک و گازار بخش مرکزی بیرجند بازدید کرد و با حضور در جمع مردم این روستاها، مشکلات و درخواست های آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.