رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی شامگاه شنبه در این آیین که در سینما بهمن بیرجند برگزار شد گفت: حماسه هفتم بهمن 57 را می توان با قیام شهدای تبریز و تهران مقایسه کرد چون این مهم در شرایط خفقان اتفاق افتاد.
مجید کریمیان افزود: هفتم بهمن ماه 57 پس از حضور مردم و تظاهرات در خیابان ها، 2 نفر شهید و 6 نفر جانباز شدند.
وی بیان کرد: حوزه هنری استان تاکنون سه جلد کتاب خلاصه ای بر تاریخ انقلاب در سال 57، خاطرات کوتاه شاه پَر و خاطرات کوتاه 13 امامی ها را در خصوص شهدای بهمن ماه 57 چاپ و منتشر کرده است.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: همچنین کتاب خاطرات کوتاه انقلاب اسلامی در جنوب خراسان، کتاب خاطرات یکی از مبارزان انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب اسلامی از مشروطه تا سال 57 نیز در حال انتشار است.
وی اظهار داشت: در حوزه های نمایشگاهی نیز نمایشگاه تاریخ انقلاب اسلامی به روایت تصویر در بیرجند و نمایشگاه مبارزات حضرت روح الله از سال 42 تا وفات امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های حوزه هنری است.
کریمیان گفت: حوزه هنری در بخش مستند اقدام به تولید مستنداتی از جمله زندگی شهید سندروس و سورگی و مستند سند هفتم بهمن کرده است که در دهه فجر و هفته هنر انقلاب شاهد رونمایی برخی آثار خواهیم بود.
وی یادآور شد: سال های انقلاب نصف شهر بیرجند را پادگان و گروه های نظامی و از طرفی نفوذ خاندان اسدالله علم که تحت نفوذ انگلیس و رژیم دست نشانده انگلیس یعنی پهلوی بود، تشکیل می داد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: این موضوع سبب شده بود شهر بیرجند دارای جو خفقان بوده و هرگونه تظاهرات میدانی با برخورد بسیار شدید مواجه شود در حالیکه مردم از سال 42 تا 57 هیچ وقت از مبارزه دست نکشیدند.
وی بیان کرد: حتی در جریان کشف حجاب رضاخانی آیت الله عارفی سخنرانی کرد و اتفاق عظیمی را رقم زد، مردم در جریان خفقان ها وارد خیابان ها شدند و در تظاهرات شرکت می کردند.
کریمیان گفت: سال 57 فرماندار وقت اعلام کرده بود اگر برای تظاهرات به خیابان ها بیایید دستور تیر مستقیم می دهم اما مردم همچنان به خیابان ها آمدند و قبل از پیروزی انقلاب رشادت های زیادی از خود نشان دادند.
وی افزود: حوزه هنری چهارمین سال است که به حماسه هفتم بهمن 57 می پردازد و تاکنون با همراهی صدا و سیما و سایر دستگاه ها تولیدات خوبی انجام داده یا در دست اقدام است.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی نپرداختن به افتخارات این مرز و بوم در خصوص حماسه های انقلاب اسلامی را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: بازگو نکردن خاطرات و حماسه های مردم بدون شک به ضرر استان است و علت اینکه بیرجند را با سایر شهرستان های دارای شباهت اسمی اشتباه می گیرند نیز به همین دلیل است که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.