به گزارش ایرنا علی امینی نسب روز پنجشنبه در حاشیه توزیع بسته غذایی از محل اجرای نیت واقفان بین نیازمندان افزود: از این مقدار 480 میلیون ریال در سرفصل امور مذهبی، 57 میلیون ریال در سرفصل امور خیریه، 74 میلیون ریال در سرفصل اجتماعی و 37 میلیون ریال در سرفصل مساجد و مدارس علوم دینی هزینه شده است.
وی بیان کرد: امروز (پنجشنبه) تعداد 19 بسته غذایی به ارزش هر بسته 2 میلیون ریال از درآمد موقوفات عبدالله، حاجیه بی بی و فاطمه بیگم در روستاهای چهکند مود، چهکندوک و استانست با همکاری کمیته امداد امام خمینی شهر مود برابر نیت واقفان خیراندیش توزیع شد.
مدیر اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: نیت واقفان در وقف های جدید شهرستان مطابق نیازهای روز جامعه انجام شده و یکی از نیازهای جدید جامعه پیشگیری از امراض و درمان افراد نیازمند است که تعدادی از وقفیات جدید براساس این نیاز انجام شد.
وی گفت: تلاش اوقاف عمل به نیت واقفان است چرا که اگر هزینه ها به درستی در راستای نیت واقف انجام شود، موجب اعتماد عمومی مردم به اوقاف خواهد شد.
از ابتدای امسال تاکنون 26 فقره وقف جدید به ارزش 6 میلیارد ریال در شهرستان سربیشه ثبت شد و تعداد موقوفه های این شهرستان به 593 مورد افزایش یافته است.
بیشتر نیت واقفان برای اطعام و عزاداری امام حسین (ع)، تلاوت قرآن، درمان افراد بی بضاعت، کمک به افراد بی بضاعت و ایتام، برگزاری جشن میلاد امام عصر (عج)، توسعه بقاع متبرکه و احداث مسجد و حسینیه بوده است.
شهر سربیشه مرکز شهرستان سربیشه در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.