هادی سلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از لغو تعدادی از پروازهای ایران ایر در شروع برنامه های زمستانه، مکاتبات فراوانی با شرکت های هواپیمایی فعال سطح کشور انجام شد و در نهایت چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پروازها قول مساعد دادند که مذاکره حضوری شخص استاندار منجر به آمادگی شرکت هواپیمایی آتا شد.
وی افزود: هشت صبح امروز نخستین پرواز وعده داده شده شرکت آتا در فرودگاه بیرجند به زمین نشست و مجدد ساعت 9 صبح فرودگاه را به مقصد تهران ترک کرد که با این پرواز 130 مسافر جابه جا شدند.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در خصوص پروازهای هواپیمایی آتا گفت: این پروازها در مسیر تهران - بیرجند - تهران توسط هواپیمای بوینگ ام دی با ظرفیت 150 مسافر روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته از 15 دی ماه تا پایان برنامه زمستانی انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: طبق بررسی ها و مشاوره های تخصصی و درخواست این اداره کل، پروازهای شرکت یاد شده ساعت 6:30 دقیقه صبح از تهران انجام و ساعت 8 وارد فرودگاه بیرجند می شود و 9:10 دقیقه بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
سلامی پرواز ساعات اولیه صبح را برای مردم مناسب خواند و افزود: پرواز روز چهارشنبه نیز ساعت 40: 7 دقیقه از تهران انجام و ساعت 9: 10 دقیقه وارد فرودگاه بیرجند می شود و 5 :10 دقیقه بیرجند را به مقصد تهران ترک می کند.
وی با تاکید بر اینکه رایزنی ها برای افزایش پروازها در فرودگاه بیرجند همچنان ادامه دارد بیان کرد: تلاش می شود علاوه بر برقراری پرواز بیرجند - تهران برای تمام ایام هفته پرواز به مقاصد دیگر کشور از جمله مشهد و کیش نیز راه اندازی شود.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی، پیگیری های جدی استاندار را در انجام پروازهای جدید موثر دانست و گفت: توسعه پایدار در گرو اتصال این استان به مراکز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است لذا پروازها نقش مهمی در این زمینه دارد.
از اوایل آبان ماه سال جاری همزمان با شروع برنامه زمستانه پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند، هواپیمایی ایران ایر به دلیل کمبود ناوگان تعدادی از پروازهای خود را از این فرودگاه لغو کرد.
با توجه به اینکه کاهش چشمگیر پروازهای فرودگاه بیرجند در ماه های اخیر گلایه بسیاری از مردم، رسانه ها به ویژه فعالان اقتصادی را در پی داشت محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در نخستین بازدید خود یک روز بعد از معارفه، سیزدهم آذرماه امسال به همراه معاونان به صورت سرزده از این فرودگاه بازدید کرد.
استان مرزی خراسان جنوبی با افغانستان و 6 استان کشور همجوار است و خط راه آهن مسافربری ندارد.
همچنین عملیات دوبانده سازی در بسیاری از جاده های این استان در دست انجام است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.