به گزارش ایرنا محمد علی علی نژاد روز سه شنبه در گردهمایی مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، افزود: توسعه و تجهیز هنرستان های کشور یکی از مهمترین دغدغه های امروز آموزش و پرورش است زیرا اضافه شدن یک پایه آموزشی به هنرستان ها نیازمند نگاه ویژه است.
وی ادامه داد: 45 میلیارد تومان بودجه برای سال 98 در این حوزه پیش بینی شده است که در حال پیگیری برای افزایش آن هستیم.
علی نژاد اظهار داشت: طبق بررسی های برنامه جامع آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش، 25 هزار هنرآموز و استادکار نیاز است اما جذب این تعداد نیروی انسانی بستگی به مجوز و میزان استخدامی دولت دارد.
وی گفت: سه هزار نیروی خاص فنی و حرفه ای امسال جذب آموزش و پرورش شدند و طبق پیش بینی ها سال آینده این آمار روند افزایشی خواهد داشت.
علی نژاد با بیان اینکه ردیف اعتباری بودجه و 2 درصد سود شرکت گاز که به نوسازی مدارس تخصیص می یابد محل جذب اعتبار این حوزه است افزود: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته از سال 96 تا 98 سهم خراسان جنوبی 4.5 میلیارد تومان است که بخشی تخصیص و بخش دیگر آن تا پایان 98 جذب خواهد شد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در جذب دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش جزو استان های پیشتاز کشور است، گفت: در این ارتباط طبق برنامه ششم توسعه میانگین شاخص جذب دانش آموز 36 درصد است که خراسان جنوبی با 42 درصد بالاتر از شاخص کشوری قرار دارد.
گردهمایی مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش خراسان جنوبی از امروز به مدت 2 روز ادامه دارد و مدیران با گذراندن دوره های آموزشی مختلف با موضوع شیوه کار با دفاتر امتحانات، سامانه سما، سامانه دانا، آمار و آنچه باید در این زمینه بدانند، آموزش می بینند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.