به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار و با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: خراسان جنوبی در بودجه های سال های اخیر نسبت به استان های دیگر پروژه های با ردیف ملی نداشته است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد گفت: این در حالیست که 2 کریدور اصلی شمال جنوب از این استان عبور می کند اما هر دو مسیر پرحادثه هستند.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه خود روزی بدون تصادف، مصدوم و فوتی نداریم که این قابل قبول نیست و باید موضوع رسیدگی شود.
وی به کمبود پزشک متخصص در استان اشاره کرد و افزود: پزشکانی که به عنوان طرح به خراسان جنوبی آمدند طرح شان تمام شد اما هنوز کارانه دریافت نکرده اند و با این وضعیت چگونه می توانیم پزشک متخصص برای استان جذب کنیم.
امیرحسنخانی با بیان اینکه اوضاع و احوال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خوب نیست اضافه کرد: یک اورژانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان افتتاح شد اما نتوانسته اند آن را راه اندازی کنند که خیلی برای نظام مناسب نیست در حالیکه همه اقدامات انجام شده است.
وی بیان کرد: استدعا دارم استان ما را مقداری متفاوت ببینید چون پزشکان متخصص طرح به شهرستان های استان فرستاده می شوند و باید شرایط سختی را تحمل کنند، حداقل کارانه این پزشکان را باید به موقع پرداخت کنیم.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان گفت: یکی دیگر از مشکلات استان گاز دیهوک است که ابتدای سال تمامی مخازن و منابع گاز CNG آمده است.
وی اضافه کرد: این مخازن در گمرک موجود است و برای آزادسازی آن مکاتبه کرده ایم اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.
امیرحسنخانی با تاکید بر اینکه مناطق ویژه خراسان جنوبی باید ویژه دیده شود اظهار داشت: با تلاش های زیاد برای استان سرمایه گذار جذب می کنیم اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم برگشت می کند.
وی گفت: هیچ وقت نمی توانیم به اعتبارات دولتی دلخوش کنیم اما به سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانیم اتکا کرد.
وی افزود: امروز بیشترین آمار مهاجرت را از شهرستان فردوس داریم در حالی که قبلا شهرستان نهنبدان بوده است که این مشکل نیاز به آسیب شناسی دارد.
امیرحسنخانی با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری خراسان جنوبی مربوط به شهرستان سرایان است یادآور شد: همچنین پهناورترین شهر کشور طبس است که نیاز به توجه ویژه دارد.
وی گفت: یکی از الزامات و ضروریات خراسان جنوبی آموزش عالی است که اگر بسته شود از خشکسالی برای ما بدتر خواهد بود لذا آموزش عالی را در استان تقویت کنید.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.