به گزارش ایرنا علاءالدین ازوجی روز پنجشنبه در نشست کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان فردوس افزود: بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان سخت گیری می کنند و دستگاه های مربوط نیز پاسخ قانع‌ کننده ای به متقاضیان نمی‌دهند، در واقع وضعیت کسب و کار این چنین نیست و این کوتاهی و کم کاری ها را به مرکز منتقل می کنم.
وی تصریح کرد: اگر همین مسیر ادامه یابد دیگر هیچ فردی به دنبال سرمایه گذاری نخواهد بود.
مشاور وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری نخستین بار اتفاق افتاده که گروه هدف آن روستاییان و عشایر هستند و در سطح 31 استان کشور در حال انجام است از این رو برای کشور اهمیت زیادی دارد که منابع آن از منابع نفت تامین می‌شود و باید فراگیر باشد و هر استانی با توجه به ظرفیت های خود از آن بهره مند می شود.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اینکه شهرستان فردوس در ردیف هفتم اشتغال روستایی در استان خراسان جنوبی قرار دارد گفت: فردوس یکی از شهرهای مطرح استان است و این موضوع باید آسیب‌شناسی و دلیل آن نیز با شفافیت مردم اعلام شود.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: چرا باید صاحبان طرح‌هایی که درخواست تسهیلات داده اند، هنوز تسهیلات خود را دریافت نکرده باشند، باید با سرمایه گذار و کارآفرین به درستی رفتار شود و برای ایجاد اشتغال و تولید مورد حمایت قرار گیرند.
‌رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس هم گفت: تاکنون 35 طرح گردشگری به مرکز استان ارسال شده و فقط 13 طرح موفق به دریافت تسهیلات خود شده اند که مابقی طرح ها یا به دلیل عدم توجیه اقتصادی یا طولانی شدن روند تشکیل پرونده بی نتیجه مانده است.
روح الله صداقت طالبی بیان کرد: در حال حاضر 45 طرح گردشگری دیگر آماده ارسال به مرکز استان است که می تواند بیشترین میزان اشتغال و درصد رشد را برای شهرستان به دنبال داشته باشد و با توجه به اینکه فردوس در مسیر هشت استان جنوبی کشور قرار دارد باید به صنعت گردشگری این شهرستان توجه ویژه شود.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.