به گزارش ایرنا جعفر شهامت روز چهارشنبه در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی به ریاست معاون عمرانی استاندار افزود: از مجموع نقاط حادثه خیز تاکنون 28 نقطه احصا شده است.
وی گفت: از 27 نقطه حادثه خیز شناسنامه دار استان نیز تاکنون هفت نقطه ایمن سازی و اصلاح شده و از بحران خارج شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از سه سال از آخرین ارزیابی نقاط پرحادثه گذشته است و پیشنهاداتی برای این نقاط تهیه کرده ایم که به ستاد ارسال خواهد شد.
وی افزود: منطق این است که اعتبار را به سمت محیط هایی ببریم که بیشترین میزان تصادفات و فوتی ها را داریم.
شهامت یادآور شد: در حال حاضر 49 نقطه دارای تصادف در استان شناسایی شده که به ترتیب طبس، دیهوک، نهبندان، سربیشه بیشترین نقاط پرتصادف را دارند.
وی گفت: در ارتباط با رفع نقطه حادثه خیز محور بیرجند - اسدیه «منطقه ویژه اقتصادی» با پیمانکار مربوطه قرارداد منعقد شده و به زودی رفع خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: از 27 نقطه پرتصادف طرح 12 نقطه توسط مشاور تهیه و برای ایمن سازی آن 83 هزار میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.
وی گفت: همچنین طرح آشکارسازی از طریق علایم برای 49 نقطه پرتصادف استان انجام و اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی این نقاط نیز سه هزار میلیون ریال برآورد شده است.
فرماندار زیرکوه هم در این نشست گفت: از سال 92 تاکنون 340 فقره تصادف در این شهرستان رخ داده که منجر به فوت 46 نفر و مصدومیت 447 نفر شده است.
محمد کریمی افزود: از ابتدای امسال در نقطه حادثه خیز آبیز حاجی آباد نیز چهار فقره تصادف فوتی، چهار متوفی و 15 تصادف جرحی با 28 مصدوم داشته ایم.
وی بیان کرد: جاده آبیز به طول 10 کیلومتر زیرسازی های لازم انجام شده و مسیر تردد حداقل 6 اتوبوس دارد که اکثر تصادفات در این مسیر است و باید برای افزایش عرض جاده اقدام شود.
فرماندار زیرکوه درخواست کرد به صورت ویژه از محورهای مواصلاتی آبیز و حاجی آباد به مرکز استان از مسیر زهان بازدید و راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده شود.
با توجه به ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی در دوم دی ماه جاری دبیرخانه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.