جعفر شهامت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی برای پایش شبانه روزی رخدادهای جاده ای در سفرهای پایان تابستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود در پایان تعطیلات تابستانی امسال میزان تردد به حدود 13 درصد رشد برسد.
وی بیان کرد: 213 دستگاه خودروی سواری با عمر متوسط 8.51 سال، 117 دستگاه مینی بوس با عمر 19.41 سال و 247 اتوبوس با عمر متوسط 11.83 سال کار جا به جایی مسافر در محورهای برون شهری استان خراسان جنوبی را بر عهده دارند که متوسط عمر این ناوگان 13.25 سال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: یکهزار و 665 راننده در بخش ناوگان مسافری حمل و نقل برون شهری فعال هستند و کار جا به جایی را از مبدا 13 پایانه عمومی و خصوصی در استان انجام می دهند.
وی همچنین از جا به جایی بیش از 747 هزار مسافر توسط ناوگان عمومی برون شهری در پنج ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از این تعداد در مدت یادشده 268 هزار و 663 مسافر وارد استان و 295 هزار و 130 نفر از استان خارج شدند.
شهامت بیشترین سهم جا به جایی مسافر را مربوط به مرکز استان اعلام کرد و گفت: بیش از 321 هزار و 67 نفر از شهرستان بیرجند جا به جا شده اند و نهبندان با 10 هزار و 12 نفر کمترین سهم جا به جایی مسافر را داشته است.
وی با اشاره به تفاهم نامه ای بین انجمن شرکت های حمل و نقل مسافر، دفاتر پیشخوان و آژانس های مسافرتی اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه امکان صدور بلیت علاوه بر وب سایت شرکت های حمل و نقل در دفاتر پیشخوان و آژانس های مسافرتی فراهم شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی هدف از این کار را ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران، کاهش هزینه ها و سفرهای شهری عنوان کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.