به گزارش ایرنا منصور رنجبر روز یکشنبه در نشست کارگروه فاز اول غنی سازی آرد با ویتامین D در خراسان جنوبی افزود: برای جلوگیری از بیماری های غیر واگیر افزودن ویتامین D به عنوان ریز مغذی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) قرار گرفته است.
وی گفت: سال هاست بحث مکمل یاری در گروه های خاص آغاز شده اما وسعت ویتامین D فراتر از گروهی است و تمام سنین را درگیر دارد.
رنجبر با بیان اینکه استراتژی درمانی افزودن ویتامین D در تهران انجام شده است افزود: با توجه به قوت نیروی انسانی در خراسان جنوبی تصمیم گرفتیم اولین بار طرح غنی سازی آرد با این ویتامین را در این استان اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: این طرح پس از نتیجه بخشی به صورت طرح ملی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

** فرایند ارزشیابی طرح غنی سازی آرد نهایی شود
مشاور بین المللی سازمان جهانی بهداشت هم گفت: طرح غنی سازی آرد با ویتامین D در خراسان جنوبی باید با بررسی فرایند ارزشیابی مشخص و مدون، نهایی شود.
ابراهیم المدفا افزود: همواره برای جامعه جهانی این امر مهم بوده که باید مکمل یاری یا غنی سازی مستمر یا متوقف شود اما بررسی های انجام شده در ایران باعث شد که غنی سازی آرد مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: درست است این طرح باید در مدت یک سال انجام شود اما باید در نظر داشته باشیم که در مدت سه ماه معیارهای طرح را براساس ارزشیابی و کنترل به دست آوریم.
وی اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتی که از خراسان جنوبی به دست دارم معتقدم که با توان و ظرفیت هایی که وجود دارد طرح غنی سازی به بهترین نحو ممکن اجرا می شود و برنامه مشخصی برای اجرای ملی آن به دست خواهد آمد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.