به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین فلسفی روز شنبه در نشست ستاد احیای زکات فردس افزود: اکنون 550 عامل زکات در جمع آوری زکات واجب و مستحبی در سطح استان فعال هستند.
وی ادامه داد: 90 درصد زکات جمع ‌آوری شده نیز سهم محرومان و 10 درصد آن در طرح های عمرانی هزینه می شود.
رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی گفت: اگر می خواهیم جامعه را به سمت کمال و معنویت پیش ببریم باید سفره های مردم را به سمت پرداخت زکات سوق دهیم.
وی یادآور شد: یکی از ظرفیت‌ های بسیار عالی ایجاد شده در نظام جمهوری اسلامی، گروه‌های جهادی است که باید از طریق آنها نیازهای روستاها و مناطق محروم شناسایی و از طریق زکات این محرومیت ‌ها برطرف شود.
فلسفی گفت: با توجه به خشکسالی 18 ساله، پرداخت زکات واجب در برخی از شهرستان‌ ها به طور عملی وجود ندارد بنابراین از طریق طرح شجره طیبه توانستیم به محرومان کمک کنیم به عنوان نمونه در فردوس سه تن انار بین محرومان توزیع شده است.
وی افزود: ایجاد شورای زکات در روستاها یکی دیگر از راهکارهای موثر در جمع آوری زکات است که شیوه نامه این شوراها ابلاغ شده و باید شورای زکات روستایی در روستاهای برخوردار تشکیل و زکات جمع ‌آوری شده در همان روستا هزینه شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس هم گفت: 160 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان جمع آوری شد.
علیرضا حلوانی اظهار داشت: این میزان زکات توسط ٣١ عامل زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.
وی افزود: زکات جمع آوری شده در 2 سرفصل کمک به محرومان و اجرای طرح های عمرانی در شهر و روستاها هزینه شده است.
9865 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.