به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی از سفر پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به استان در فردا (چهارشنبه) خبر داد و افزود: امسال از محل تبصره 14 ماده 79 بودجه سال 97 توانستیم سه هزار و 700 پرونده زماندار را جذب کنیم که در مدت حداقل 6 یا 9 ماه این خانوارها از کمک های امداد بهره مند می شوند.
وی با تاکید بر اینکه آمار جذب این پرونده ها زیاد هم خوشایند نیست تصریح کرد: افرادی که از محل این تبصره تحت حمایت قرار می گیرند می توانند از تسهیلات روستایی نیز بهره مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی مشکل پرداخت تسهیلات برای مددجویان این نهاد را ضمانت اعلام کرد و گفت: در سفر آقای فتاح این مسئله و کمک به افراد آسیب پذیر پیگیری خواهد شد.

** لزوم کمک به گازکشی و مقاوم سازی مسکن مددجویان
وی با اشاره به نهضت گازرسانی در استان اظهار داشت: این اقدام موجب شده تعداد زیادی از روستا ها همزمان گازرسانی شود که براساس معافیت های قانونی انشعاب گاز برای مددجویان رایگان است اما در زمینه تامین لوازم گازکشی و گازسوز باید به این افراد کمک کنیم.
سلم آبادی افزود: طبق برآوردها برای لوله کشی منازل مددجویان روستایی و تامین لوازم گرمایشی 2میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم در سفر رئیس کمیته امداد کشور بتوانیم این اعتبار را اخذ کنیم.
وی همچنین با اشاره به وجود پنج هزار و 800 مسکن غیرمقاوم در روستاهای خراسان جنوبی گفت: برای مقاوم سازی این قبیل واحدها که عمدتا جامعه هدف کمیته امداد هستند در سایر استان ها تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد، استانداری و سپاه امضا شده که اگر این اتفاق همزمان با سفر رئیس کمیته امداد در استان خراسان جنوبی نیز رخ دهد بخش مهمی از مشکلات رفع خواهد شد.

** درخواست راه اندازی مجتمع اقتصادی در خراسان جنوبی
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی جذب اعتبار برای کمک هزینه جهیزیه و پیشنهاد راه اندازی مجتمع اقتصادی در خراسان جنوبی را از دیگر درخواست هایی عنوان کرد که همزمان با سفر رئیس کمیته امداد مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه سایر نیازهای مددجویان استان در حوزه های معیشتی و غیره دسته بندی شده است اظهار امیدواری کرد: در سفر رئیس کمیته امداد سهم خوبی به استان اختصاص یابد.

** منابع خوبی به کمیته امداد استان اختصاص یافت
سلم آبادی با اشاره به اینکه امسال منابع خوبی به کمیته امداد استان اختصاص یافته است افزود: سال گذشته در مجموع 51 میلیارد تومان منابع داشتیم که امسال این رقم به 103 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که امسال در فروش فرش های بافته شده توسط مددجویان به وجود آمد جزو معدود استان هایی بودیم که با دستور ویژه رئیس کمیته امداد کشور مبالغ بدهی از محل منابع مجتمع اقتصادی امداد تامین و به مددجویان پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به مشکل استان در حوزه بازاریابی گفت: در سفر رئیس کمیته امداد کشور درخواست خواهد شد که مجتمع اقتصادی امداد به این حوزه ورود پیدا کند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا (چهارشنبه) به خراسان جنوبی سفر می کند. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در شورای اداری شهرستان های زیرکوه و سرایان از جمله برنامه های این سفر است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.