به گزارش ایرنا سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری روز سه شنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی فقط از زبان مسئولان جمهوری اسلامی بیان نمی شود و دشمنان هم به این موضوع اقرار می کنند و تقریبا از فشار، مبارزه و تهدید علیه ایران اسلامی ناامید شده اند.
وی با اشاره به اقرار برخی رسانه های غربی به ضعف و افول آمریکا گفت: روزنامه «فارن پالیسی» چند روز قبل نوشته بود که آرزوهای ترامپ دست نیافتنی است حتی ممکن است ایران انتقام بگیرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اقرار خودشان این است که خواسته های ترامپ مطلقا قابل تحقق نیست چرا که هیچگاه در تاریخ ثبت نشده، ایران در برابر خواسته های آمریکا حتی با وجود فشارهای سنگین اقتصادی تسلیم شود.
وی افزود: سوابق و مقاومت های تاریخی ایران را نیز همین را نشان می دهد و این بزرگترین درس امروز برای ملت های تحت ستم و مستضعفان جهان است.
سردار جعفری با بیان اینکه رسانه های استکبار جهانی نیز همواره به این موضوع اقرار می کنند گفت: روزنامه واشنگتن پست اخیرا با انتشار مطلبی اقرار کرده این ایده که آمریکا با خروج از برجام، ایران را پای میز مذاکره باز گرداند صرفا یک توهم و خیال است.
وی تصریح کرد: انتشار این مطالب از طریق رسانه هایی که تحت کنترل آمریکا هستند نشانه شکست های بزرگ آمریکاست که در طول 40 ساله عمر با برکت انقلاب متحمل شده است.
فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا در گذشته بسیار قوی تر بود ولی این اقتدار و هیمنه آمریکا رو به افول و زوال است و امروز شاهد هستیم و رهبری نیز اعلام کردند که اقتدار و هیمنه آمریکا به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است.
وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شکست حمله نظامی در صحرای طبس، شکست در مبارزه مردم با رژیم پهلوی، جنگ تحمیلی و ناامنی هایی که در کشور ایجاد شد نمونه ای از این شکست هاست که تلاش داشتند انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر صادر نشود.
سرلشکر جعفری گفت: اما تمام این جریان ها باعث شد که استقامت و پایداری مردم ایران به دیگر ملت ها منتقل شود و مقاومت حزب الله لبنان، مردم غزه، فلسطین، سوریه، عراق و یمن در برابر جنایت ها و جنگ طلبی های آمریکا مدیون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است.
وی یادآور شد: آمریکا بارها با ایجاد ناامنی به دنبال ضربه زدن به نظام بوده ولی آنها حتی جرات نمی کنند که موضوع ساقط کردن نظام را مطرح کنند و این آرزو را به گور خواهند برد، بلکه از آن به عنوان «تغییر رفتار جمهوری اسلامی» یاد کرده اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات دشمنان در ناامنی های سال 78، سال 88 و دی ماه سال گذشته اظهار داشت: فشارهای اقتصادی در تابستان امسال نیز با همین هدف بوده اما آنها همیشه با یک ملت مومن، آگاه، بصیر، ولایت مدار، زیرک، هوشمند و دین دار مواجه بوده اند.
وی با اشاره به اینکه خون شهدا دینداری ملت ایران را تضمین کرده است افزود: ملت ایران با در پیش گرفتن راه الهی و عمل به دستورات قرآن همواره در مقابل ظلم و دفاع از حق ایستادگی و مقاومت می کند.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه انقلاب ایران شعار اسلام را به دنیا معرفی می کند گفت: یاری دین خدا، رمز پیروزی ملت ایران و شکست های پی در پی دشمنان است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدا تصریح کرد: بزرگترین دستاورد نظام، با وجود دشمنی های شرق و غرب استمرار انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان بوده است.
فرمانده کل سپاه یکی دیگر از دستاوردهای خون شهیدان را توسعه راه مقاومت در منطقه و جهان عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری علت بقای نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری و ایثارگری هایی بود که باید حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه ای مسئله شهادت ماندگار شود دیگر شکست وجود نخواهد داشت یادآور شد: اگرچه پیروزی، نتیجه مجاهدت رزمندگان، شهدا و جانبازان بوده اما در برابر برنامه ریزی گسترده دشمنان و توطئه های مکرر آنها، بخش قابل توجهی از این پیروزی مدیون نصرت الهی است.

**خراسان جنوبی مقام اول دفاع از ولایت و ارزش ها را دارد
سردار جعفری با اشاره به آخرین نظرسنجی که مهرماه امسال انجام شد گفت: طبق این نظرسنجی خراسان جنوبی مقام اول را بین استان های کشور در دفاع از ارزش های اسلامی و پشتیبانی از ولایت دارد.
وی بیان کرد: امیدواریم خراسان جنوبی همواره در بحث ولایت مداری و دفاع از ارزش های شهدا و نظام اسلامی پیشرو باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مردم خراسان جنوبی به عنوان افرادی مومن، انقلابی، بصیر و ولایی یاد کرد و گفت: 2 هزار شهید، 4 هزار جانباز و 400 آزاده از افتخارات این استان است.
وی اظهار داشت: آمار شهدا و ایثارگران در استانی که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد، بسیار پر معنا است.
سردار جعفری ضمن تقدیر از دست اندرکاران کنگره 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی گفت: جملاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران این کنگره بیان فرمودند عبارت های بسیار تکان دهنده ای داشت.
وی افزود: برگزاری این قبیل جلسات بزرگداشت، ادامه حرکت جهادی و شهادت است و تکرار نام شهدا و رواج آن باعث ماندگار شدن مسئله شهادت شده و در چنین جامعه ای دیگر شکست وجود نخواهد داشت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بنا به توصیه های رهبر معظم انقلاب نباید از تهدیدها، فشارها و سختی ها هراس داشت و راه استقامت و پایداری باید ادامه داشته باشد.
وی گفت: نطق شهدا بعد از شهیدشدن باز می شود و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند نباید گوش ما سنگین باشد تا بتوانیم ندای شهدا را شنیده و از حرف و پیام آنها اثر بگیریم.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه اگر پیام شهدا شنیده شود گرایش به شرق و غرب رخت برمی بندند افزود: شهدا مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند و باید این روحیه حفظ شود.
وی گفت: استمرار حیات معنوی در جامعه باعث به ذلت کشاندن دشمنان شده و آنها هرگز نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را وادار به تسلیم کنند.
وی یادآور شد: باید خداوند را شاکر باشیم که ایران پرچمدار مسیر الهی است و بسیاری از کشورها در حال الگوگیری از ایران در برابر استکبار جهانی هستند.
اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی با حضور خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
پیش از این آیین، از شهریور امسال تاکنون اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی، اجلاسیه ایثارگران، شهدای کشاورز، شهدای هنرمند، شهدای ورزشکار، شهدای طلاب و روحانی، شهدای دانش آموز و فرهنگی، شهدای زن، شهدای جاویدالاثر و گمنام، شهدای اساتید و دانشجو، شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد مقدس، اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی 2 هزار شهید استان و اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی برگزار شده است.
همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران این کنگره که آبان ماه امسال برگزار شده بود، در این اجلاسیه منتشر شد.
2 شهید گمنام میهمان ویژه اجلاسیه نهایی کنگره شهدای خراسان جنوبی هستند و در این آیین از تمبر کنگره و کتاب های حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.