به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران مصلی الغدیر با اشاره به فضاسازی اخیرسران کاخ سفید علیه ایران اظهار داشت: وزیر امور خارجه امریکا ادعا کرده ایران آزمایش موشکی جدید انجام داده که ناقض قطعنامه 2931 شورای امنیت است و ترامپ نیز با نوع دیگری از طرح این موضوع، فضاسازی شدیدی علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند.
وی افزود: در این میان نیز اروپایی ها که در قضیه برجام بدهکار ایران هستند از جریان سوء استفاده کرده و در حالیکه برای توجیه بدهی هشت ماهه خود کشور را معطل کرده اند امروز کارهای ایران را ناقض قطعامه دانستند.
وی ادامه داد: آنها نمی خواستند با ایران همکاری کنند و اکنون نیز شیطنت کرده و موضوع مذاکره موشکی را دوباره مطرح کرده اند اما باید بدانید همان مذاکره برجام ،بدعهدی، ناجوانمردی و عهدشکنی شما برای ما بس است و اعلام می کنیم فعالیت های موشکی ایران هرگز قابل مذاکره نیست.
خطیب جمعه خرم آباد تاکید کرد: فعالیت موشکی ضامن امنیت کشور و خار چشم دشمنان ایران بوده که شما را در برابر ملت ایران وادار به تعظیم کرده است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: در شرایط کنونی در برابر 2 سیاست غلط قرار داریم که یکی از آنها رفتار خصمانه امریکا و کینه توزی آن و دیگری سیاست مزدورانه اروپایی ها که با چرب زبانی انان همراه است.

**دانشجویان جنش ضد آمریکایی داشته باشند
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 16 آذر روز دانشجو نیز گفت: جنبش دانشجویی سابقه 65 ساله در ایران دارد که با هدف اصلاح وضعیت کشور، جلوگیری از انحراف سیاسی در سیاست های کلان و ایستادگی در برابر استبداد شکل گرفت.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه یکی از مشخصه های اصلی جنبش دانشجویی استکبارستیزی است ادامه داد: 16 آذر متعلق به دانشجوی ضد امریکایی و ضد استکبار است.
وی حق طلبی، عدالت خواهی و استقلال طلبی را جز ماهیت جنبش دانشجویی دانست و بیان کرد: 16 اذر واقعه تاریخی ماندگار در انقلاب است و امروز به جنبش دانشجویی ضد امریکایی نیازمند هستیم.
وی افزود: دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش آفرینی کرده و پیشتاز مبارزه با امریکا و استکبار باشند.
خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: جنبش دانشجویی امروز جایگاه بسیار والایی در جامعه دارد چرا که این قشر جوان با قاطعیت و بدون چشمداشت حق طلبی و عدالت خواهی را دنبال می کند.
آیت الله میرعمادی افزود: حرکت دانشجویی باید به سمت مطالبه گری برود و دانشجویان از مسئولان بخواهند که پاسخگو باشند که این جلوی انحراف، خودکامگی و تضییع حقوق ملت را می گیرد.
وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید به دنبال ترویج گفتمان و روحیه انقلابی در جامعه باشد و در راستای افزایش بصیرت و سطح آگاهی جامعه حرکت کند .
وی گفت: دانشجویان باید عدالت خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی گری را دنبال کنند تا جنبش آنان سالم، نقش آفرین و زنده باقی بماند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب جنبش دانشجویی را موتور محرک برای تحقق تمدن نوین اسلامی می دانند که این سخن رسالت بزرگی برای این قشر ترسیم کرده، به این معنا که جنبش دانشجویی عامل محرک برای رسیدن به حد اعلا است.

**برنامه تصحیح قرائت نماز در مصلی خرم آباد اجرا می شود
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به پیام رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز گفت: جایگاه نماز بر کسی پوشیده نبیست و در اسلام موردی به اندازه نماز اهمیت ندارد چراکه ستون خیمه دین و معیار قبولی اعمال است.
آیت الله میرعمادی افزود: رهبری در پیام خود به 2 نکته سفارش فرمودند که یکی لزوم توجه ادای صحیح نماز و دیگری توجه به جنبه تربیتی این عمل است.
وی تاکید کرد: باید نماز را با قرائت، خشوع ، خضوع و صحت بخوانیم که به همین منظور از هفته آینده عده ای اساتید برای تصحیح قرائت نماز در مصلی الغدیر خرم آباد مستقر می شوند.
وی اظهار داشت: در خصوص لزوم توجه به جنبه تربیتی نماز برای نسل جوان نیز مسوولیت خانواده، آموزش و پروش و دانشگاه ها بسیار سنگین است.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی دنبال می شود اما کافی نیست افزود: نمازخانه های مدارس را مملو از نماز جوانان کنید که سلامت جامعه به این مهم بستگی دارد چراکه نماز انسان ساز است و بنده را به خداوند نزدیک می کند.

**از گرانی های کاذب در لرستان جلوگیری شود
خطیب جمعه خرم آباد اضافه کرد: بر اساس برخی آمار خرم آباد جز شهرهای گران کشور است و امروز گرانی های سرسام آور مردم را آزار می دهد.
آیت الله میرعمادی افزود: برخی گرانی ها تحت تاثیر مسائل کلان کشور مثل گرانی مواد اولیه قرار دارد که در کل کشور تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: یک گرانی کاذب غیرمنطقی داریم که ریشه ندارد و در شرایط کنونی، تولیدکننده، کالایی را که به دلار ارتباط ندارد و مواد اولیه ان تامین است با قیمت دلخواه خود عرضه می کند.
وی ادامه داد: فروشنده های خرد و کلان نیز افزایش و نرخ گذاری خودشان را دارند که باعث عدم ثبات قیمت می شود.
وی با بیان اینکه کم فروشی بیداد می کند اظهار داشت: علیرغم تعیین و ابلاغ برخی قیمت ها، این نرخ گذاری هرگز عملی نمی شود.
وی ریشه این مساله را 2مشکل اساسی عدم نظارت بازار و اجرا نشدن مصوبات ستاد تنظیم دانست و گفت: بازرسی و اقدام میدانی وجود ندارد و باید دید آمار تشکیل پرونده های چندهزارتایی چه نتیجه ای داشته است؟
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید همت کنند افزود: برخی اجناس تولید داخل لرستان گرانتر از سایر استان ها است که یعنی نظارت میدانی وجود ندارد.
آیت الله میرعمادی گفت: نظارت تشریفاتی کافی نیست و تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی باید به صورت جدی ورود کنند تامردم اثر این اقدام ها را احساس کنند.
وی با بیان اینکه هم تولید کننده و فروشنده مایل به افزایش قیمت هستند اظهار داشت: چرا باوجود کاهش قیمت دلار، نرخ ها کاهش نمی یابد ؟
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.