به گزارش ایرنا غلامرضا قوسی روز پنجشنبه در نخستین اجلاسیه 213 شهید کشاورز استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این مایه افتخار تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که علاوه بر داخل، نیاز استان ها و کشورهای همجوار را هم تامین می کنند.
وی به پیشرفت بخش طیور خراسان جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای مرغ تخمگذار در استان از یک واحد به 32 واحد و واحدهای گوشتی از چهار واحد به 664 واحد افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب در استان گفت: قبل از انقلاب عملکرد اجرای طرح انتقال آب با لوله در استان صفر بود که اکنون به 2 هزار و 707 کیلومتر رسیده است.
وی اظهار داشت: استان مرزی خراسان جنوبی از گذشته های دور استانی کم آب بوده که نمونه های مدیریت آبی از جمله قنات یا حوض انبارها در گذشته نشان دهنده این موضوع است.
قوسی گفت: قبل از انقلاب اسلامی راندمان آبیاری استان 27 درصد بوده که در حال حاضر به 45 درصد رسیده است.
وی افزود: همچنین در خصوص مصرف بهینه و بهره وری آب ابتدای انقلاب به ازای هر مترمکعب 400 گرم ماده خشک و اکنون یک کیلو و 200 گرم تولید می شود که هنوز نیاز به کار دارد.
قوسی افزود: بعد از انقلاب اسلامی بیش از یکهزار کیلومتر رشته قنات به عنوان یک منبع تولیدی مهم استان لایروبی و مرمت شده است.
وی تاکید کرد: فرهنگ جهادی سبب شد با همت تلاش و مشارکت همه مردم و کشاورزان به توفیقات زیادی دست یابیم و در اجلاسیه شهدای کشاورز فرصتی فراهم شد تا از رشادت ها و جانفشانی های شهدا یاد، وصایای شهدا را مرور و در سنگر تولید به آن عمل کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: قبل از انقلاب بدون شک بیشترین نارسایی ها در مناطق روستایی و عشایری اتفاق افتاده بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رویکرد عدالت محوری، ایجاد و گسترش عدالت، محرومیت زدایی، کمک به بازسازی، توسعه و پیشرفت مملکت اندیشه ای شکل گرفت که منجر به پیشرفت و آبادانی شد.
وی با بیان اینکه نهاد انقلابی جهاد سازندگی به یک فرهنگ و الگو تبدیل شده است اظهار داشت: امروز تمام افتخارات نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از فرهنگ جهادی کار، تلاش، سختکوشی و خدمت به محرومان است.
قوسی با اشاره به اینکه خدمات جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست گفت: خراسان جنوبی 309 نفر رزمنده و هشت نفر آزاده را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
وی با تاکید بر اینکه روحیه، تفکر و رشادت های جهادگران نباید مسکوت بماند عنوان کرد: همزمان با کمک به رزمندگان دوران دفاع مقدس بحث سازندگی، توسعه و عمران هم نباید تعطیل می شد.
پنج جلد کتاب شهدای کشاورز با موضوع وصیت نامه و خاطرات آنان تالیف شده است که به زودی رونمایی می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.