به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه پنجشنبه در یادواره 303 شهید شهرستان قاینات که در محل نیروگاه قدیم قاین برگزار شد افزود: باید تلاش و مجاهدت کرد و اگر همه مجاهدت کنند، افتخارات دوران دفاع مقدس، افتخارات هسته‌ای و سلول‌های بنیادین تکرار می‌شود.
وی اظهار داشت: یادواره شهدا پذیرایی هایی دارد و پذیرایی اول یادواره شهدا حسرت است و هر کس که جایگاه و مقام شهدا را باور کند که شهدا نزد خداوند جاودان هستند، روزی می خورند و با انبیا همنشینی دارند با تمام وجود بر جایگاه شهدا حسرت می خورد.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شهدا من و شما را به این مجلس دعوت کردند که با ما اتمام حجت کنند موفقیت در همه زمینه‌ها و برای همه کسی قابل تکرار است و انسان های های موفق قابل تکرار هستند.
وی بیان کرد: امروز تمام عالم و دوست و دشمن باور دارند که دوران دفاع مقدس یکی از دوران‌های موفق انقلاب بوده است و دشمنان ما که دیدند در عرصه جنگ نظامی نمی توانند به کشور ما ضربه بزنند به سمت جنگ نرم رفتند و به یقین جنگ نظامی در کشور ما تکرار نمی شود چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی سیلی سختی از رزمندگان ما خوردند و دیگر جرات حمله نظامی به ایران را ندارد اما همچنان به دنبال جنگ روانی، جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی هستند.
ماندگاری گفت: اگر این را باور کنیم که شهدا به عنوان مجاهدین فی سبیل الله موفق بودند باید رموز موفقیت آنها را تکثیر کرد.
وی افزود: شهدا خواستند که موفق شوند و خدا نیز به آنها کمک کرد و در مجاهدت هسته‌ای، مجاهدت موشکی، مجاهدت نانوتکنولوژی و مجاهدت بیولوژیک خواستیم و خدا به ما کمک کرد اما برخی از جاها نخواستیم و خدا هم کمکی نکرد.
رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه می‌توانیم به شرط مجاهدت موفقیت‌های دوران دفاع مقدس را تکرار کنیم گفت: مجاهدت سه کلمه تلاش حداکثری، همگانی و دائمی و فی سبیل الله است و امروز کشور نیاز به مجاهد دارد نه مدیر، روحانی، صنعتگر و کشاورز تنبل، مملکت ما تنبل نمی‌خواهد و اگر مجاهدت کنیم نیازی به بیگانگان نداریم.
وی موفقیت جوانان را در عرصه های مختلف حاصل تلاش و مجاهدتشان دانست و گفت: تکنولوژی در جامعه را اروپایی ها و آمریکایی ها به ما نداده اند بلکه این حاصل دسترنج جوانان ماست و در حال حاضر نیز به جای این که به غرب و شرق التماس کنیم که آنها چیزی به ما بدهند باید در مقابل خدا التماس کرد تا خداوند بهترین ها رابه ما بدهد.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به برد موشکی ایران افزود: امروز دوران جنگ تحمیلی نیست که کوچکترین امکانات را هم نداشتیم بلکه امروز برد موشک های جمهوری اسلامی ایران تا شعاع 2 هزار کیلومتری را هم می زند و این افتخار است.
وی دومین اتمام حجت شهدا را مقاومت در مقابل مشکلات ذکر کرد و گفت: شهدای ما الگوی صبر و مقاومت بودند و در مقابل مشکلات صبوری می کردند.
کارشناس مذهبی سومین اتمام حجت شهدا را استقامت نام برد و گفت: به برکت استقامت و مقاومت جوانان این مرز و بوم، کشور ما دیگر جمهوری اسلامی 40 سال پیش نیست و امروز اسرائیل غاصب و آمریکا را نسبت به 40 سال گذشته 2 هزار کیلومتر عقب بردیم.
وی تصریح کرد: ملت ایران با مقاومت و مجاهدت خود به قدرت رسیده و به طور قطع آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به 40 سال گذشته ضعیف‌تر و ایران اسلامی قوی‌تر شده است.
ماندگاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اشکالاتی دارد اما نباید هیچگونه نگرانی داشته باشیم گفت: جمهوری اسلامی ایران 40 سال در مقابل ویروس‌های داخلی مانند منافقین مقاومت کرده و امروز مستحکم‌تر از گذشته روی پای خود ایستاده و با ویروس‌های بیرونی مانند تحریم‌ها و جنگ سخت مقابله کرده ولی نباید نگران بود چرا که با وجود تمام این ویروس‌های داخلی و خارجی روند پیشرفت انقلاب اسلامی متوقف نشده است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم مجاهدت، استقامت و مقاومت مردم زیاد باشد باید به آنها بگوییم با خدا معامله، با بهشت و قیامت خدا معاوضه و خود را مقاوم کنید.
همزمان با برگزاری یادواره 303 شهید شهرستان قاینات از تندیس شهید محمود کاوه در شهر قاین مرکز این شهرستان رونمایی شد.
کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی امسال در قالب اجلاسیه های متعدد در حال برگزاری است و اجلاسیه نهایی قرار است 20 آذر ماه جاری برگزار شود.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.