مهدی هنری روز جمعه در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی جهادگران کارآفرین خراسان جنوبی که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آموزشی جهادگران کارآفرینی با حضور بیش از 200 جهادگر از سراسر استان با همکاری کمیته امداد برگزار شد.
وی افزود: در همین راستا دوره های آموزشی سه روزه برای جهادگرانی برگزار شد که تمایل به شرکت در این طرح داشتند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش اثربخشی گروه های جهادی در برنامه ها یکی از برنامه های فعلی است گفت: بعد از رزمایش خدمت رسانی شهریورماه امسال که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز واقع شد به دنبال این هستیم که حرکت های جهادگران را تخصصی تر کنیم.
وی ادامه داد: بعد از آن رزمایش دستگاه های اجرایی مختلفی برای استفاده از ظرفیت جهادگران درخواست همکاری کردند که یکی از آن کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
هنری گفت: این دوره های تخصصی برای جهادگران در همه عرصه های اشتغال و کارآفرینی مفید است و در فرآیند نهایی با کمیته امداد نیز همکاری خواهند کرد.
وی هدایت شغلی مددجویان و تسهیل گری را یکی از ماموریت های این جهادگران پس از آموزش های لازم عنوان و اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده از همه شهرستان های استان جهادگرانی که تمایل همکاری داشتند، شناسایی شده و حدود 200 نفر در این دوره شرکت کرده اند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به حضور اساتید ملی حوزه کارآفرینی در این همایش سه روزه گفت: افراد پس از این دوره آموزشی در آزمون های غیرحضوری شرکت می کنند که پس از آن واجدین شرایط انتخاب و به عرصه های هدف اعزام می شوند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش ها تداوم خواهد داشت افزود: خراسان جنوبی سومین بعد از البرز و مازندران است که دوره های آموزشی جهادگران کارآفرین را برگزار می کند.
هنری بیان کرد: 227 گروه جهادی شناسنامه دار در استان حضور دارند و گروه های خدمت رسان محله محور نیز در پایگاه های بسیج ساماندهی می شوند.
وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 970 نفر از جهادگران در قالب 760 گروه به مناطق مختلف اعزام شده اند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.